למה חלל עבודה ולא משרד?

spacenter.co .il פנתרה Panthera 2
אופן ספייס מזמין ונוח - פנתרה תל אביב
חלל עבודה משותף נעשה טרנד של ממש, חללי עבודה אלו צצים כמו פטריות לאחר הגשם, ונראה כי לא מדובר בטרנד חולף, אלא במגמה של ממש שכבשה את העולם העסקי. הטרנד מאפשר לעצמאים, פרילנסרים, יזמים וחברות ליהנות מחלל עבודה משותף שיכול להיות מתחם אופן ספייס ובו יושבים ועובדים אנשים מתחומים שונים, או ליהנות ממשרד פרטי המאפשר לקבל פרטיות. לצד כל אלה, אפשר גם ליהנות מחדרי ישיבות המיועדים גם לעובדי המתחם בו הם יוכלו לקיים פגישות עסקיות בצורה אינטימית, או לאפשר לאנשים לשכור חדרי ישיבות על פי זמנים ולערוך פגישות עסקיות במקום מכובד. אז בואו נראה את ההבדלים בין משרד פרטי לבין חלל עבודה משותף:

חלל עבודה במחיר 'הכל כלול'

אין ספק שהכל כלול מזכיר לנו את החופשות האהובות על ישראלים ביוון, אך בחללי עבודה משותפים מדובר על קונספט זהה. התשלום במתחמים אלה יהיה זהה, כלומר תשלום חודשי הכולל את דמי השכירות, אינטרנט מהיר, ריהוט משרדי, שימוש במכונות הקפה ואביזרי המטבח, שירותי ניקיון, שירותי הדפסה, ארנונה, חשמל ועוד. לשם השוואה, כאשר שוכרים משרד, יהיה עליכם לשלם את כל ההוצאות הנלוות האלה, ולכן מדובר על פתרון נהדר למי שמחפש ליהנות מכל העולמות בתשלום חודשי קבוע וללא התחייבות.

חיי קהילה תוססים

אין ספק, חלל עבודה משותף מציע מגוון רב של יתרונות, בהם קהילה תוססת ומגובשת שניתן לייצר איתה קשרים עסקיים וחברתיים. חיי הקהילה גם כוללים הרצאות, הפי אוור, קבוצות גיבוש, חיי חברה תוססים, מינגלינג ועוד. לשם ההשוואה, משרד פרטי אינו מאפשר ליהנות מחיי חברה, במיוחד אם מדובר על משרד קטן ללא שותפים ושכנים חברתיים.

מינגלינג נהדר

במתחמי עבודה משותפים אלה מבצעים שיתופי פעולה עסקיים נהדרים וגם ניתן ליהנות ממינגלינג שמוביל להגדלת רווחיות העסק. כך למשל אם במתחם עבודה יושבת חברה לבניית אתרים, היא תוכל לבצע שיתוף פעולה עם יועץ עסקי אשר יפנה אליה לקוחות וכך גם להיפך. אגב, ישנם עצמאים שמתפרנסים רק משיתופי פעולה אלה, ואפילו כאלה שהגדילו את הרווחיות שלהם לאחר שעברו לעבוד במתחם עבודה משותף. אם נשווה את העניין למשרד פרטי, נגלה ששם לא ניתן לבצע כמעט שיתופי פעולה.

חלל עבודה כולל מגוון אפשרויות לבחירה

במתחם עבודה משותף תוכלו ליהנות ממגוון חבילות ואפשרויות לבחירה, כך למשל תוכלו לבחור אם לשבת במתחם משותף בסגנון אופן ספייס או לקחת משרד פרטי משלכם, ואפילו לקחת משרד פרטי לכל כמות של עובדים רצויה. במידה והחברה מתרחבת וזקוקה למקומות נוספים, תוכלו לקחת חדר גדול יותר או פשוט לקחת חדר נוסף. במשרד פרטי, האופציות ידועות מראש ולא קיימת גמישות לגבי הרחבת המשרד.

ללא התחייבות

רוב מתחמי העבודה המשותפים אינם דורשים התחייבות לתקופה מסוימת, ולכן אם הקונספט לא מתאים לכם, תוכלו להודיע מראש ולעזוב ללא קנסות וללא בעיות. לעומת זאת, במשרד פרטי ההתחייבות תהיה לרוב לשנה מבלי אפשרות לצאת באמצע החוזה.