כשעלות הגונה פוגשת נוחות מהנה: כך חללי העבודה המשותפים נותנים ללקוחות מענה מלא

מאז ומעולם, טרנדים תמיד ליוו אותנו. משהו נכנס לחיינו, מטלטל אותם, ואז, לאחר תקופה מסוימת – נעלם כלא היה. עם זאת, מפעם לפעם כן יש טרנדים לוהטים שנכנסים לחיינו, תוקעים בהם יתד ונשארים בהם באופן קבוע. אחד מאותם טרנדים שהתקבעו בחיינו הוא זה של חללי עבודה משותפים, שהביאו לעולם סוג חדש של לוקיישנים לעבודה.

מה שונה בחללי עבודה ממשרד רגיל?

חללי עבודה בתל אביב, לדוגמה, הפכו זה מכבר למוצר מבוקש של ממש, כזה שמאפשר לעובדים בהם להנות מיתרונות רבים. בדרך זו, עובדים עצמאיים, למשל, יכולים לחסוך כסף רב בכל הנוגע לתשלום על ארנונה, חשמל, מים, מיזוג, אינטרנט ועוד – הכל כבר כלול בחללים האלו!

אם בעבר היה נהוג להסתכל על משרדים מבחינה של תשלום עבור כל מ"ר, בשיטה הזו ניתן להתייחס לחיסכון הכלכלי הרב שניתן לקבל באמצעות עבודה בחלל עבודה מסוג זה. זו סיבה אחת מתוך רבות שבגללן עמותות וחברות שונות החלו גם הן לעבוד בדרך הזו, דרך שהפכה זה מכבר לשם דבר בעולם העבודה.

httpswww.spacenter.co .il רומס רמת גן ROOMS RAMAT GAN 13
בתמונה: עמדות אופן ספייס במתחם רומס רמת גן, השייך לרשת המתחמים של ROOMS

איפה זה פוגש את העסק ואותי?

העבודה בחללים מרווחים ונוחים כאלה עשויה להניב גם קשרים מפתיעים. מה שעשוי להרגיש תחילה כמו חוסר בפרטיות בשל העבודה לצד אנשים זרים, עשוי להגיע למצב שבו העובדים יוצרים קשרים עם עובדים אחרים הנמצאים באותו המקום, ובכך מפגשים רנדומליים עשויים להפוך גם להזדמנות ליצירת קשרים (או רישות עסקי/נטוורקינג) ולפיתוח הזדמנויות עסקיות. כך, העבודה במקום מסוג זה עשויה לקבל טוויסט לא צפוי שייתכן ויניב פירות מתוקים במיוחד.

מה עוד חללי עבודה מציעים לעסקים?

כיום, חדרי ישיבות בתל אביב הם כבר לא רק מקום שבו מנהלים ישיבות עבודה בתוך חדרים אפורים עם תאורה מנוונת. במקרה של חדרי הישיבות בחללי עבודה משותפים, אלה זכו לעיצוב מודרני שמעניק תחושת נעימות לצד תחושה של הישגיות. ההשפעה הזו היא לא מובנת מאליה, שכן העיצוב יגרום לעובדים להרגיש שהשקיעו בהם מעל ומעבר, ואכן כך הדבר. אם העובדים ירגישו בנוח במקום העבודה שלהם, הם יהפכו לעובדים טובים יותר שיפיקו תוצאות טובות יותר משעות העבודה שלהם. אולי ההשפעה של העיצוב עשויה להיראות תחילה לא משמעותית, אך מי מאיתנו לא יכול להיזכר במקרים בהם עבדנו בחוסר חשק בגלל תחושה לא טובה שהרגשנו מסיבה כלשהי. זהו שוני שאולי נראה קטן, אך בפועל ההשפעה שלו גדולה הרבה יותר משנראה לעין.

חשיבות סביבת העבודה, על כל הנלווה לכך, היא לא דבר שאנו צריכים לקחת כמובן מאליו. מצד אחד, העובדים רוצים להגיע למקום מסודר, נקי ומאובזר ולא להתעסק בדברים קטנים שעשויים להסיח את דעתם מהעבודה לשמה הם הגיעו. מצד שני, העלות של כל הדברים האלה חשובה גם היא, שכן אף אחד לא רוצה להוציא סכומי עתק על דברים שלא נעשה בהם שימוש רב. לכן האפשרות להשכיר חללי עבודה משותפים בתל אביב נותנת מענה הולם לשני הצדדים: מפעילי המשרדים דואגים לכל הדברים הקטנים לכאורה כך שהעובדים לא יצטרכו לדאוג לכך בעצמם, ובו בזמן המחיר הופך את ההשכרה למשתלמת הרבה יותר מאשר השכרה ארוכת טווח של מקום שלא נעשה בו שימוש מלא.
לסיכום, חללי העבודה המשותפים מעניקים למשכירים את האפשרות לדאוג קצת פחות לעלויות הכלכליות הנלוות בדבר, ובו בעת לקבל תמורה מלאה ומשתלמת במיוחד. פלא שהשיטה הזו הפכה לכל כך פופולרית בקרב מדינות רבות ברחבי העולם?