השכרת משרדים ב-2020 – איך לבחור את המשרד המתאים ביותר?

ככל שהזמן עובר, כך השכרת משרדים לעסק נעשית מורכבת יותר, הרי מצד אחד אנו רוצים לוקיישן נחשק, מצד שני לא תמיד התקציב מתאים, ומצד שלישי לא בטוח שמיקום יהיה נוח לעובדים. הבאנו בפניכם את כל הנקודות המרכזיות שיש לתת עליהם את הדעת בעת בחירת משרד חדש.

השכרת משרדים לפי מיקום

מיקום המשרד משפיע מאוד על המיתוג של העסק, לדוגמה חברה היושבת בלב תל אביב, תראה יוקרתית יותר מחברה היושבת באזור תעשייה נידח. מובן שכל אלה משפיעים גם על שיתופי הפעולה העסקיים. אז מעבר לבחירת העיר שבו יהיה המשרד, חשוב מאוד שגם המיקום סביב יהיה אטרקטיבי ויציע שפע של אפשרויות כמו אווירה עסקית, בתי קפה ועוד. זו הסיבה שכדאי מאוד לקיים סיור רגלי בכל מתחמי המשרדים ולבחון את כל האלמנטים שיש סביב כמו צירי תנועה, אווירה, פקקים, מסעדות ועוד.

גודל המשרד או פוטנציאל החלוקה שלו

לאחר שבחרתם אזור בו תרצו למקם את המשרד החדש, כדאי מאוד לבחון את הגודל שלו, אך לא על סמך העיצוב הקיים, אלא עם הסתכלות על המרחב והחלוקה. ניתן לבצע מגוון שינויים כמו להפוך מרחב עבודה לאופן ספייס וכו'. כמו כן, בדקו אם המשרד יוכל לאכלס את כמות העובדים בצורה נינוחה ולא צפופה. דבר נוסף, קחו בחשבון שהחברה יכולה לגדול, ולכן משרד קצת יותר גדול מהתכנון המקורי.

בדקו את עלויות האחזקה של המשרד

עלויות האחזקה והניהול במגדלי יוקרה יכולים להיות יקרים מאוד, במיוחד אם מדובר על מגדלי מרובי קומות עם שומר, חניות וכל הפסיליטיז סביב. במידה ואתם עתידים לשכור משרדים, מומלץ לבחון את עלויות דמי הניהול והאחזקה החודשיים. לרוב, דמי השכירות נקבעים על פי חישוב למ”ר ומשקללים בתוכם את דמי הניהול והאחזקה הנדרשים.

Depositphotos 73627203 xl 2015
בתמונה: בניין משרדים להשכרה

בדקו את התשתיות הקיימות במשרד

משרדים להשכרה לרוב כוללים תשתיות כמו חיבורים לאינטרנט, חדר בקרה עוד. אולם, לכל חברה יש צרכים משלה מבחינת טכנולוגיה ותשתיות, ולכן בדקו היטב האם המשרד מעניק לכם את המענה המדויק לצורכיכם. במידה ולא, בדקו את היקף העבודות התכנוניות הנדרשות מכם לצורך עבודה תקנית והאם עלויות אלה כדאיות.

תחבורה ודרכי גישה למשרד

דרכי גישה הם חיוניים מאוד, במיוחד אם ברצונכם להעסיק צעירים המרבים להגיע בתחבורה ציבורית, או מדובר על משרד העתיד לשרת קהל. בדקו היטב את דרכי גישה הראשיים למשרד, האם קיימים חניונים בתשלום או בחינם לעובדים ולאורחים, האם המשרד בסמוך לתחנת רכבת ואוטובוסים, האם אין פקקים באזור, האם יש חניות שמורות לעובדי המשרד ועוד.

מסעדות באזור

ברוב המקרים העובדים אוהבים לצאת לאכול יחד, ולכן בדקו אם יש מסעדות ודוכני מזון מהיר באזור, כך העובדים יוכלו להגיע במהירות למסעדות ולאכול ארוחת צהרים. דבר נוסף, בדקו אם המעדות באזור מקבלות תן ביס (במידה ויש לכם הסדר איתם).

לסיכום, בחירת משרד הוא לא עניין של מה בכך ודורש פינוי זמן, לצד בחירת אלמנטים מסוימים שלא תרצו להתפשר עליהם. בדיקת הפרמטרים שציינו בכתבה יכולה לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה לאורך זמן רב, שהרי משרד הוא חלק מרכזי מתדמית החברה ומשפיע גם על האנרגיות במקום ועל התדמית העסקית שלכם.