האם חלל עבודה משותף משתלם יותר ממשרד רגיל?

"50 ש"ח למר' בלבד! מציאה!" אם ראית פעם מודעות כאלו בזמן שחיפשת משרד להשכרה, כנראה ששוב המשכיר התייחס אך ורק למחיר למטר ולא לשלל ההוצאות האחרות, שצריך לשים לב גם אליהן, כשלפעמים רק הארנונה מגיעה כמעט לעלות המשרד. 
אז האם חלל עבודה משותף יותר משתלם ממשרד רגיל? על זה נדבר במאמר הבא.

ארנונה, דמי ניהול, חנייה, ניקיון, מזכירות, חשמל, מים, עיצוב, ריהוט, קפה- זוהי רק חלק קטן מרשימת ההוצאות שצריך לקחת בחשבון כאשר מחפשים משרד להשכרה שלא נמצא בתוך חללי עבודה משותפים, אלא עומד בפני עצמו, מה שכולנו קוראים לו "משרד רגיל" נכון להיום.
ההוצאות האלו בדרך כלל לא נלקחות בחשבון ועצמאיים רבים מגלים שרשימת ההוצאות המתארכת פוגעת ברווחיות ורבים מהם מוותרים על מציאת משרד להשכרה ומעדיפים להמשיך לעבוד מהבית או לחזור לעבוד מבית קפה.

LABS TLV לאבס תל אביב spacenter 3
לאונג׳ מפואר בקומה 61 שרק אפשר לדמיין (בתמונה: LABS תל אביב)

אז מה בעצם היתרון של חלל עבודה משותף לעומת השכרת משרד רגיל?

כל ההוצאות האלו נחתכות למעשה כשמדברים על חללי עבודה משותפים. כאן המחיר כבר כולל את כל ההוצאות שרק אפשר לחשוב עליהן. לא צריך לרוץ אחרי התשלומים לחברת החשמל, לא צריך לבקר בעירייה כשמקבלים את חשבון הארנונה המוגזמת או לשלם את תשלומי חשבון המים וכמובן, לא צריך לדאוג לעיצוב מושקע ומרשים, כי הוא כבר נמצא בחלל העבודה המשותף ודאגו שסביבת העבודה תהיה ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לבקש.

גם הוצאות אחרות כמו עמדת קבלה, שירותי ניקיון, מיזוג, מכונות קפה, נשנושים במהלך היום, החלב במקרר ואפילו להביא לכם את הדואר עד המשרד, כל זה כלול במחיר, הכל בחשבונית אחת, המוכרת לצורך הוצאות למס הכנסה, כך שבעל העסק לא צריך לדאוג לכלום, רק להגיע, להדליק את המחשב ולהתחיל לעבוד. זאת למעשה הסיבה המרכזית שבגללה הקונספט של חללי עבודה משותפים מצליחים כל כך בשנים האחרונות ושינו לחלוטין את תחום המשרדים, עד כדי כך שאפילו חברות גדולות כבר מוותרות על משרדים משלהן ומעדיפות לבחור במתחמי עבודה משותפים לצד גמישות וצמיחה. לזה אפשר להוסיף מדיניות ידידותית לכלבים ואופציות כמו חדר כושר ואפילו מקלחות ואפשר להבין למה חללי העבודה המשותפים מצליחים בגדול.

יתרון נוסף של חללי עבודה משותפים על משרדים רגילים

מלבד המחיר, עבודה במשרד רגיל, כזה שעיצבת לבד, יכולה להיות בודדה מאוד. האינטראקציה עם אנשים חסרה, אין שיחות מסדרון וצריך לעבוד מאוד קשה כדי לייצר נטוורקינג שיגדיל את ההכנסות.
זה היתרון הלא כספי של חללי עבודה, אשר מודעים לעובדה שחיי קהילה הם משהו שמאוד חסר לעצמאיים רבים ולפי זה אפשר להבדיל בין חלל עבודה טוב לבין חלל עבודה מצוין!

לכן חללי עבודה משותפים רבים משקיעים המון באירועים, הרצאות, סדנאות ואפילו מפגשים עם מנטורים מובילים כדי ליצור את תחושת הקהילה שיש בעבודה כשכיר וחסרה בעבודה כעצמאי. בנוסף יש גם שעות האפי האוור ואזורים משותפים רבים, בהם אפשר ליצור אינטראקציה, ליצור קשרים חדשים ולעשות נטוורקינג יעיל שגם יגדיל את ההכנסות.

פנתרה חלל עבודה Panthera tel aviv 17
אפילו תמצאו בר לוהט במתחם עבודה משותף (בתמונה: חלל עבודה פנתרה בתל אביב)

לסיכום, רשימת ההוצאות המתארכת של כל משרד להשכרה מובילה עצמאיים רבים ואפילו חברות גדולות לבחור לעבוד מתוך חללי עבודה משותפים, אשר מציעים עמדות אופן ספייס, משרדים להשכרה וחדרי ישיבות במחיר נגיש לכל כיס. אם חלל עבודה משותף זה מה שחיפשת, באתר ספייסנטר תוכלו לחפש ולבחור את המשרד הבא שלך במקום המתאים לך ביותר.