לעבוד מבית קפה – אאוט. חלל עבודה משותף – אין! ההסבר המלא

ריח של קפה ואוכל, מוזיקה רועשת וכמובן סביבה שבה אי אפשר להביא לקוחות לפגישות רגישות המצריכות ריכוז מלא ושיתוף אישי במיוחד, כל אלו הפכו את העבודה מבתי הקפה לאאוט ואת חלל עבודה משותף ל- אין ! והפכו את השתלטות חללי העבודה על המשק הישראלי לקלה במיוחד. איך קרה המהפך הזה ולמה כולם רוצים לעבוד באחד מאותם חללי עבודה משותפים? הכל במאמר הבא.

המלצרים שמכירים באופן אישי את העדפות שלכם, האווירה התוססת, האינטרנט החינמי והיציב יחסית, כל אלו הפכו את בתי הקפה לפופולארים במיוחד בקרב פרילאנסרים ואנשי עסקים שונים, שנהנו לרדת לקפה השכונתי ולהפוך אותו למשרד האישי. עד שבאו חללי העבודה המשותפים וטרפו את הקלפים.

Depositphotos 217062662 xl 2015

אז למה כולם בוחרים לעבוד באחד מאותם חללי עבודה משותפים?

הכניסה הרועשת של WeWork ישראל, כמעט השכיחה שגם לפניה היו פה חללי עבודה משותפים, שהתמלאו עד אפס מקום בקלות יחסית ובשקט תקשורתי, כמעט מתחת לראדר.

אותם בעלי מקצוע שנהרו לעבר בתי הקפה השכונתיים, עברו בהמוניהם לשכור משרד פרטי בחלל עבודה משותף או עמדה באופן ספייס, שלא לדבר על חדרי ישיבות להשכרה, שהגיעו עם כל מה שצריך כדי להשאיר רושם על לקוחות פונטציאלים. רשימות חללי עבודה מומלצים צצו מכל עבר והשמות עברו מפה לאוזן .

הסביבה העסקית והשקט מסביב, אשר אפשר להתרכז בעבודה נטו, היו רק חלק מהסיבות לרצון של כולם לבחור חלל עבודה משותף לעבוד בו בשקט.

לבחור חלל עבודה משותף בגלל סביבה עסקית

בתי הקפה אמנם עזרו להוציא את בעלי המקצוע השונים מהבית, בייחוד את עובדי ההייטק השונים, אשר כל מה שהיו צריכים זה שולחן, לפטופ ואינטרנט יציב. אך בתי הקפה הם עדיין לא סביבה מועילה לעסקים ורבים מאותם בעלי מקצוע חשו בחוסר הסביבה העסקית ודיווחו על ירידה בפרודקטיביות בזמן שהייה בבית קפה. גם העלויות הגבוהות והעובדה שאי אפשר לרשום אותן כהוצאה מוכרת, תרמה לצמיחתם של משרדים פרטיים להשכרה בחללי עבודה משותפים.

סביבה עסקית כזאת הוכחה ככזאת שמעלה פרודקטיביות ועוזרת ליצירת שיתופי פעולה ושיחות מסדרון, אשר תורמות להפגת תחושת הבדידות המאפיינת רבים מהאנשים העובדים מהבית ומסייעת לצמיחת העסק. וכך, את המלצר שמכיר את המנה הקבועה שלכם בעל פה החליפו פקידות קבלה חייכניות וצ'יפ אישי המקנה עמדה קבועה באופן ספייס או משרד פרטי משלכם,
בפרטיות מלאה.

לסיכום, למרות שבעבר בתי הקפה נחלו הצלחה במשיכת בעלי מקצוע ואנשי הייטק שרצו לעבוד מהבית, צמיחת אותן רשתות חללי עבודה משותפים החליפה את בתי הקפה בקלות בזכות השקט, הסביבה העסקית, שיתופי פעולה הנוצרים בקלות רבה יותר והעובדה שההוצאה על שכירת משרד פרטי באחד מאותם חללי עבודה מוגדרת כהוצאה מוכרת. ההטבות הקיימות באותם חללי עבודה מומלצים רק הגבירה את הרצון של אנשי העסקים לשכור עמדת אופן ספייס באחד מהם.