איזה סוג חלל עבודה הכי נכון ומתאים לצרכים שלכם?

חללי עבודה משותפים צצים כמו פטריות לאחר הגשם בכל חלקי הארץ. עשרות מתחמים המציעים אזורי חלל עבודה שכאלו מעוצבים במיטב הטרנדים העיצוביים האחרונים. ומציעים ליזמים ועצמאים מגוון אפשרויות עבודה, החל ממתחמי אופן ספייס ועד משרדים פרטיים או משרדים משותפים. התחרות בשוק לא עושה לנו את החיים קלים. הרי כל מתחם עבודה מעוניין למשוך אליו לקוחות פוטנציאלים ומציע לנו מגוון אפשרויות. אך איך נדע איזה מתחם מתאים לנו מבין כל האפשרויות? בואו נראה.

partners and co 4 פרטנרס אנד קו spacenter ספייסנטר
בתמונה: חללי עבודה לעורכי דין - פרטנרס אנד קו

סגנון אופן ספייס או משרד פרטי בחלל עבודה משותף?

חללי עבודה משותפים לרוב מציעים שתי אופציות מרכזיות; האחת היא חלל עבודה משותף בסגנון אופן ספייס בו יושבים אנשים מתחומים שונים ועובדים יחד. השנייה משרדים פרטיים קטנים במתחם אחד. אם הרעש של האופן ספייס לא מפריע לכם, דעו כי תוכלו ליהנות במתחם הפתוח מחיי קהילה תוססים ואפילו להתייעץ עם אנשים. מצד שני, תוכלו גם ליהנות ממשרד פרטי קטן או עמדה קבועה במשרד משותף. דעו כי ישנם מקומות המציעים גם וגם, כלומר גם אופציה לאופן ספייס וגם משרדים פרטיים. כך תוכלו לבחור במה שנוח לכם.

חנייה בחלל עבודהגישה לתחבורה ציבורית או חנייה

גישה למקום יכולה להיות קריטית. הרי וודאי לא תרצו לנסוע שעות רבות בעיר ולהיתקע בפקקים. תוכלו לבחור מתחם עבודה משותף על פי הקרבה לרכבת או לתחבורה ציבורית. כמובן על פי זמן ההגעה הקצר ביותר מביתכם. דבר נוסף, במידה והנכם מעוניינים להגיע עם רכב, בדקו האם קיימת חנייה במתחם או בקרבתו.

מה יש מסביב למתחם חלל העבודה?

בדקו אילו מסעדות קיימות מחוץ למתחם. זהו פרמטר חשוב, שהרי וודאי תרצו מפעם לפעם לאכול צהרים בחוץ עם אנשי המתחם או חברים לצוות. לכן העדיפו לוודא שקיימות מסעדות בקרבת מקום. דבר נוסף, בדקו האם ישנם בתי קפה בקרבת מקום. כך שאם חדר הישיבות תפוס, עדיין תוכלו לקיים בהם פגישות עסקיות או להתחיל את היום עם קפה טוב.

משרדים מרווחים עם נוף או ללא נוף

כל מתחם עבודה מציע קונספט ישיבה אחר, חלקם יציעו משרדים גדולים ומרווחים, בעוד רובם יציעו משרדים קטנטנים ליחיד או לשניים. בדקו האם משרד קטן יספק אתכם, או אולי תצטרכו לארח לקוחות במשרד. כמו כן, בדקו האם ברצונכם לקחת משרד עם נוף פתוח שיכניס אור לחדר, או שיספק אתכם משרד ללא נוף.

נישות מסוימות של מקצועות

כיום ניתן למצוא חללי עבודה משותפים נישתיים, כלומר ייחודיים לתחומים מסוימים כמו למשל חללי עבודה לעורכי דין, סטארטאפים, יועצים, מטפלים וכו'. כך למשל חללי עבודה משותפים לתחום הבנייה בהם עובדים יחד אדריכלים, מעצבי פנים, מפקחי בנייה וכו'.
תוכלו למצוא חלל עבודה נישתי לתחום שבו הנכם עוסקים, או לעבוד במתחם עבודה כללי שבו נמצאים בעלי עסקים מתחומים שונים.

הניואנסים הקטנים שעושים את ההבדל

בדקו אלו פרמטרים קטנים חשובים לכם, כמו אפשרות להביא חיות מחמד, חדרי ישיבות מרווחים, שירותי משרד ואפילו קפה טסטר צ'וייס. כיום בעלי חללי עבודה משותפים משקיעים רבות בפרמטרים הקטנים כדי לספק לעובדים נוחות מקסימלית, ולכן תוכלו לבחון מה כל מתחם מציע, ופשוט לבחור את המתחם שעונה על הצרכים שלכם.