תאורה למשרדים: ריכזנו מספר טיפים שישדרגו את העסק שלכם

תלונות חוזרות ונשנות על כאבי ראש, עייפות, חוסר חשק להגיע למשרד, תפוקה נמוכה – אלו רק חלק מהתלונות של עובדים כתוצאה מבחירה לקויה של תאורה למשרדים. מלבד תלונות אלו, תאורה נכונה תורמת לאווירה במשרד ומסייעת ללקוחות לרצות לעשות עסקים עם בית העסק. לפניכם המדריך המלא לבחירת גופי תאורה למשרד.

האם העובדים שלך מדליקים את האורות בבוקר בתחושת שמחה ורצון לעבוד, או שהם באים עייפים, חסרי מרץ, מתלוננים תכופות על כאבי ראש עזים, מתחמקים מביצוע מטלות או נמנעים מלהגיע למשרד?
בחירת גופי תאורה למשרד בצורה נכונה תעזור לעובדים להגיע לתפוקה מקסימלית, להפחית מכאבי הראש ואפילו לשדר ללקוחות שלך שזהו בית עסק שכדאי לעשות איתו עסקים.

גופי תאורה לפי חללי עבודה שונים

משרדים מתחלקים לחללי עבודה שונים. החל ממסדרון הכניסה, דרך המזכירות ועד חדרי ישיבות ומתחם אופן ספייס או משרדים סגורים בהם יושבים העובדים, כשהם רכונים על מסכי המחשב, הפולטים בעצמם תאורה המכבידה על האישון .

כל חלל עבודה מצריך סוג תאורה אחר. למשל בחדרי ישיבות נרצה לשים גוף תאורה מרכזי, שניתן יהיה לכבות בקלות או אפילו לעמעם במקרה של שימוש במקרן. מסדרון אפלולי או בעל תאורה מסנוורת מידיי לא יעשה חשק לעובדים להכנס למשרד וללקוחות לעשות עסקים עם העסק. לעומת זאת מסדרון המואר בתאורה רכה ונעימה, ימשוך את העובדים והלקוחות פנימה בצורה רגועה.

בחירת תאורה למשרדים תוך התחשבות בתאורה טבעית

תאורה טבעית במשרד היא דבר חשוב מאוד. אור השמש הטבעי הוא אחד הדברים החשובים שעוזרים לעובדים להגביר את פריון העבודה וללקוחות להבין שמדובר בבית עסק שאפשר לעשות איתו עסקים.
אך מה קורה בחורף, כאשר מחשיך מוקדם או במשרד העובד עד שעות הלילה המאוחרות? במקרה כזה, כדאי לבחור גופי תאורה למשרד אשר ישתלבו עם האור שבחוץ גם בשעות היום וידמו את האור הטבעי ככל האפשר. נורות לד מומלצות למשימה זאת.

אדגר קונפרנס 360 Adgar Conference 6
בתמונה: תאורה מעוצבת ומודרנית במתחם אדגר קונפרנס 360 חדרי ישיבות בתל אביב

מתי צריך לחשוב על בחירת גופי תאורה למשרד?

באופן טבעי, בחירת תאורה למשרדים נעשית בזמן מעבר משרד או שיפוץ משרד. אך גם במהלך עבודה שוטף אפשר לבחור גופי תאורה חדשים למשרד. למשל כאשר העובדים מתלוננים יתר על המידה על כאבי ראש, בעיות עיניים, או כאשר נרשמת תפוקה נמוכה במיוחד. בנוסף, גם בזמנים בהם רוצים לחסוך בחשבון החשמל, כדאי לחשוב האם התאורה הקיימת במשרד חסכונית או שמא מבזבזת כספים יתר על המידה?
מלבד זאת, תאורה נכונה למשרד משקפת את אופי החברה ולכן כדאי לעשות שינויי תאורה כאשר החברה גדלה, או כאשר רוצים להציג אופי חדש לחברה.

לסיכום, בחירת גופי תאורה למשרד צריכה להיעשות בהתאם לאופי החברה ולמסר שרוצים להעביר. כדאי להתאים את בחירת התאורה לפי חללי העבודה השונים במשרד כדי להקל על העובדים ולשלב את התאורה הטבעית ככל הניתן במערך התאורה הכללי.