שכירות משנה (סאבלט) משרדים – איך זה עובד?

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתנודות משמעותיות ביותר בשוק הנדל"ן. למעשה, היום אפילו בלב תל אביב ניתן לראות לא מעט משרדים שעומדים ריקים. זאת לעומת מה שקרה לפני כמה שנים, כאשר לא רק שלא היו משרדים פנויים, אלא גם המחירים היו גבוהים. אתם תוהים איך הגענו למצב הזה ומה ניתן לעשות? שכירות משנה למשרדים זו התשובה.

למה נוצר מצב שבו יש משרדים לא מאוישים?

מצד אחד, תל אביב היא כמובן העיר הגדולה והמרכזית, כך שכל חברה רוצה שיהיה לה שם משרד. מצד שני, המחירים היו מאוד גבוהים עד לא מזמן. זה חלק ממה שהוביל חברות שונות לשכור ולקנות משרדים הרבה יותר גדולים לעומת הצרכים בפועל. הסיבה לכך הייתה השאיפה להגדיל את החברה. כלומר, היום בחברה יש X עובדים אך תוך שנה יהיו בה פי שניים עובדים. לכן גם הצורך במשרדים יגדל. זו התנהלות שהייתה משותפת להרבה חברות גדולות, אך בפועל, היא לא הוכיחה את עצמה. בפועל אנחנו רואים שהרבה מאוד חברות מחפשות היום מענה לאותם שטחים שעומדים ריקים. הן נמצאות בחוזים שאי אפשר לצאת מהן, ולכן שכירות משנה למשרדים זה פתרון טוב.

מהם היתרונות של שכירות משנה למשרדים?

היום, במקום לקנות או לשכור משרד ענק לחברה, אפשר גם לבחור פתרון אחר. האופציה הטובה ביותר היא שכירות משנה למשרד או סאבלט למשרד. אם יש לכם חוזה שכירות שאתם לא יכולים לצאת ממנו ואתם מחפשים פתרון – שכירות משנה למשרדים תתאים לכם. זה נכון גם אם אתם נמצאים היום בתחילת הדרך העסקית שלכם. כלומר, במקום לשכור משרד ואח"כ לעבור למשרד אחר כי החברה גדלה, סאבלט משרדים יהיה נוח יותר. זה לא במקרה שהרבה בעלי חברות בוחרים באפשרות הזאת, ואין ספק שגם אתם תוכלו לצאת מרוצים מהעניין. זה כלכלי וזה משתלם, אז למה שלא תבדקו זאת לעומק?

שכירות משנה

הכירו את האופציה של מיקרו סאבלט

יש לכם משרד גדול עם חללים ריקים? או שאתם מחפשים פתרון טוב לצרכים העסקיים שלכם? עוד אפשרות מעניינת, שמביאה לנו חברת ספייסנטר, היא האופציה של מיקרו סאבלט. כאן כבר מדובר על עניין מודרני וחכם במיוחד: התאמה מלאה של החלל השכור הריק לתצורה של חלל עבודה משותף. בצורה כזאת אפשר לנצל כל מילימטר וגם להרוויח מכך כסף. למעשה, זה פתרון נהדר שמציע בפועל רווח משמעותי מהנדל"ן שעומד היום ריח. לכן, אם יש היום כל כך הרבה אפשרויות בנושא של שכירות משנה למשרדים, מובן שכדאי יהיה לבדוק אותן לעומק.

למה חללי עבודה שעובדים בהם במשותף זוכים להצלחה?

בשנים האחרונות יצא לכם לראות לא מעט חללי עבודה משותפים? אתם תוהים למה בעלי עסקים בוחרים באופציה הזאת? חשוב להבין שמלבד העניין הכלכלי, יש לכך עוד כמה יתרונות. למשל, העובדה שכאשר עובדים ביחד, בחלל משותף, היצירתיות גדולה יותר. יש הפריה הדדית וכך כל עובד מבצע את עבודתו טוב יותר. מעבר לכך, מובן כי חללי עבודה משותפים במסגרת שכירות משנה למשרדים מציעים גם מפגשים חברתיים שתורמים לאווירה כולה.

איזה עסקים ירצו לשכור משרד בשכירות משנה?

אתם מנסים לבדוק לעומק את האפשרות של משרדים להשכרה בשכירות משנה? לא ברור לכם את מי זה יכול לעניין ולמי זה כדאי? האמת היא, שלהרבה בעלי עסקים זה יכול להתאים. למשל, עסק שנמצא רק בתחילת הדרך שלו. אומנם השאיפה היא תמיד להגדיל את העסק ולהתרחב, אך אין לדעת מה באמת יקרה בפועל. לכן, במקרים כאלה כדאי לפנות אל סאבליס (sublease) ולבחון את האופציה הזאת. בפועל, משרדים להשכרה בשיטה כזאת מציעים גמישות הרבה יותר גדולה. כאמור, הם גם מציעים התאמה גדולה ומדויקת יותר לדרישות של כל עסק ועסק. במקום להישאר עם חוזים גדולים שלא תואמים את המציאות, שכירות משנה למשרדים מהווה פתרון טוב. לסיכום, זה לא משנה באיזו סיטואציה נתונה החברה שאתם מנהלים. מה שבטוח זה שהיום, כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות בתחום הנדל"ן למשרדים, שווה להיפתח אליהן. כדאי להכיר גם את אופציית שכירות המשנה כי פעמים רבות היא הבחירה הנכונה. זה לא במקרה שהרבה בעלי עסקים בוחרים בכך ובהחלט ייתכן שגם עבורכם זה יתאים.