עובדים מרחוק – חללי עבודה כפתרון נוח וזול

הקורונה שינתה לא מעט דברים. למדנו להעריך פגישה פשוטה עם בני משפחה מבלי לחשוש מהיעדרה של מסכה, למדנו להעריך את השגרה הפשוטה בה הילדים במוסדות הלימוד וההורים במקום העבודה, למדנו שזום הוא הפתרון הקל אך גם מפלצת שמאיימת להשתלט על כל חלקה טובה, למדנו עד כמה חשובה רגישות לזולת ולמדנו שעולם העסקים משנה את פניו ואין לדעת אם יחזור לאחור, ובנקודה זו אנו מבקשים לבחון את אחד מהטרנדים השולטים – חללי עבודה משותפים.

מגלים מחדש את מתחמי העבודה

חללי עבודה אינם מהווים חידוש, אך ממש כשם שבתקופת הקורונה גילינו מחדש את עולם המשלוחים, כך גם מתחמי העבודה המשותפים התגלו מחדש – התגלו כפתרון עבודה זול, נוח ויעיל. שנפרט? 

ובכן ראשית עסקים למדו שאין זו "בושה" לחסוך בהוצאות העסק – שאין הכרח שכל עובד יקבל חדר משלו ואין הכרח להוציא מהכיס הפרטי על מגוון הוצאות, קרי תחזוקה שוטפת, שירותי מזכירה, שירותי דואר, שירותי ניקיון, חשבונות חשמל וכדומה.

עבודה כפתרון נוח וזול לעובדים
גם בזמן הקורונה לא עוצרים, מתחם העבודה החדש Port Ashtrum בהוד השרון

חוסכים המון ותומכים במיתוג העסקי

אנשים למדו להפנים שחיסכון שוטף בהוצאות אינו נראה רע בעיני הלקוחות, אלא ההיפך הוא הנכון. הלקוחות מעריכים את החשיבה מחוץ לקופסה ואת היכולת לחסוך מבלי לפגוע באיכות השירות. במקביל, לא מעט עסקים שעברו לאותם מתחמים משותפים זוכים לייצר רושם הרבה יותר חיובי, וזאת כי פתאום הם עובדים במתחם מעוצב שתואם את הסטטוס העסקי, פתאום הם זוכים לשבת במיקום מרכזי שקל (וכיף) להגיע אליו ופתאום הם יכולים להציע ללקוח חוויית שירות הרבה יותר מקיפה, ולו באמצעות הסבה לאחת מפינות הישיבה המעוצבות – כמובן בליווי קפה וכיבוד שגם כן מכוסים מטעם המתחם.

מעבר לשירות - מייצרים תחושה של שגרה ועשייה

אין להתעלם מהעובדה שבין היתר עסק מוכר חוויה, ועל כן מאוד חשובה התחושה שהלקוח סופג במהלך הפגישה, ופה ראוי לציין שכאשר הלקוח מגיע למתחם הומה אדם, הוא מקבל את הרושם שאכן מדובר בבית עסק פורה ומצליח, כי גם אם לא כל העובדים במתחם קשורים פרטנית לבית עסק, עדיין ישנה אווירה של עשייה, יצירה ותנועה, וזהו מוטיב משמעותי, במיוחד בתקופת הקורונה בה אנשים משוועים לתחושת שגרה. מכאן שאם מחפשים משרדים להשכרה בתל אביב (או בכול אזור אחר), היו מודעים לסך האפשרויות וההשלכות – הסתכלו על התמונה הגדולה.

כיום יותר מתמיד - עוברים לחללי עבודה!

מעבר לרושם שמשאירים על הלקוח, מעבר לחיסכון המשמעותי ומעבר לתחושת השגרה, חללי עבודה משותפים מתגלים כפתרון מאוד נוח ורצוי מצדו של העובד. חשוב להבין שבתקופה זו בה שלל עסקים עברו לעבוד בשיטת "השלט הרחוק" (העובדים כבר לא מגיעים למשרד), עובדים רבים מוצאים את עצמם נאלצים לעבוד בין הצעצועים של הילדים, מול כיור מלא כלים (כיור שקורץ לעשות הפסקה יזומה), "מעל" שיחת העבודה שבדיוק מקיים בחדר הסמוך בן/ת הזוג וכדומה, משמע הממצאים מראים שעבודה מהבית אינה יעילה, ופה חללי עבודה משותפים מציעים פתרון מתבקש.

עובד מרוצה לצד פריסה ארצית

אם נבקש לקפוץ כמה שנים קדימה, אין זה יהיה מפתיע לגלות שעסקים רבים יחליטו שבמקום להעמיד משרד אחד שמרכז את סך העובדים, הם מעדיפים לשלם את העלות החודשית עבור כל עובד – עלות עבור שכירות במתחם עבודה משותף. באופן שכזה לא מוציאים הרבה וכל עובד זוכה לעבוד קרוב לבית, מה שחוסך זמן יקר על הכביש והוצאה על נסיעות לעובד, חש יותר מתוגמל, מקבל לקוחות שנמצאים באזור המידי (על הדרך מרוויחים פריסה ארצית) ובאופן כללי מיישר קו עם המגמה שאומנם הולידה הקורונה, אך שהתקדמה רבות בזכות אותם אינספור עסקים שהגדילו לזהות הזדמנות עסקית.