עבודה היברידית בחללי עבודה משותפים – מה זה אומר?

אנחנו חיים בעידן טכנולוגי שבו הדברים קורים מהר. בעבר, למשל, לא יכולנו בכלל לחלום על עבודה מרחוק, אך היום זה בהחלט אפשרי. לכל זה הצטרפה גם הקורונה ששינתה את חוקי המשחק, כי הרי לא יכולנו להיפגש פיזית. לכן ברור מדוע היום כולם מדברים על עבודה היברידית, אבל מה זה באמת אומר? והאם זה יכול להתאים גם לכם? התשובות במאמר שלפניכם.

מהי עבודה היברידית?

עבודה היברידית מתייחסת לסידור עבודה גמיש המשלב אלמנטים של עבודה מרחוק ועבודה פנים אל פנים. זה יכול ללבוש צורות שונות, כמו למשל: פיצול זמן בין הבית למשרד או לוח זמנים גמיש. העבודה יכולה לכלול גם שילוב בין עבודה במשרד ובין עבודה מכל מקום אחר. ניתן לייחס את עלייתה של העבודה ההיברידית למספר גורמים, כולל התקדמות טכנולוגית, שינוי התרבות במקום העבודה ומגפת הקורונה. ההתקדמות הטכנולוגית הקלה על העובדים לעבוד מרחוק מבלי להקריב פרודוקטיביות או שיתוף פעולה. כלים כגון ועידות וידאו, העברת הודעות מיידיות ופלטפורמות לשיתוף קבצים מאפשרים תקשורת חלקה ועבודת צוות. מגפת COVID-19 אילצה ארגונים רבים להסתגל לעבודה מרחוק מתוך צורך. עובדה זו גם גרמה להערכה מחדש של מבני עבודה מסורתיים מבוססי משרד.

למי מתאים לעבוד בצורה כזאת?

עבודה היברידית יכולה להתאים לאנשי מקצוע שונים, בהתאם לתפקידיהם, העדפותיהם האישיות וסגנונות העבודה שלהם. למשל, אנשי אנשי קריאייטיב אוהבים הרבה פעמים לעבוד מרחוק, כמו גם פסיכולוגים, מורים וכדומה. משרדים להשכרה לחברות הייטק כוללים לא פעם צוותים שלמים שעושים את עבודתם מרחוק. לכן, אם ננסה להגדיר במילה אחת את העבודה ההיברידית, המילה תהיה: גמישות. אתם יכולים לשכור משרדים לחברת ההייטק שלכם שכוללים חללי עבודה משותפים. תוכלו להחליט לשכור, למשל, את המשרדים רק לשלושה ימי עבודה. במהלך שעת ימות השבוע, העובדים שלכם יוכלו לעבור מרחוק בצורה היברידית. מה שכן חשוב לדעת על סגנון עבודה כזה, זה שעבודה כזאת דורשת גם משמעת. לעבוד, למשל, מהבית, זה לא קל. לא כל האנשים מצליחים בכך ולכן עבודה בחללי עבודה משותפים פעמים רבות עדיפה.

רומס נווה צדק ספייסנטר אופן ספייס
בתמונה: חלל עבודה משותף אשטרום פורט

איך לבחור מקום טוב לעבודה היברידית?

בחירת המיקום האידיאלי לעבודה היברידית דורשת התחשבות בגורמים שונים. למשל: מיקום, זמינות משאבים כגון Wi-Fi ושקעי חשמל, רעש וכדומה. לכן, אם גם אתם חושבים להתחיל לעבוד בצורה כזאת, יש לבדוק היטב איך תעשו זאת. לא כל מקום יכול להתאים לסגנון של עבודה כזה. למשל, אם אתם צריכים לנהל שיחות תוך כדי העבודה, לא בטוח שבית קפה יהיה אידיאלי עבורכם. לעומת זאת, חללי עבודה משותפים בהחלט יתאימו לכם. במקומות כאלה אפשר ליהנות מאבזור ברמה גבוהה, טכנולוגיה וכל מה שצריך. חללי עבודה משותפים הפכו למקומות אידאלים ואהובים על מי שעבורו עבודה היברידית זה הפתרון הטוב ביותר. במקום להפוך חדר בבית למשרד, הולכים לעבוד בחלל עבודה משותף. כפי שבוודאי יצא לכם לשמוע, חללי עבודה משותפים מציעים לנו גמישות. אנחנו לא צריכים להתחייב ואנחנו יכולים לעשות בהם שימוש לכל עבודה שנרצה.

כמה להשקיע בחלל לעבודה היברידית?

למרות שעבודה בסגנון היברידי אפשר לעשות גם מהבית, כאמור, לרוב האנשים זה לא יתאים. לכן האפשרות של השכרת חלל עבודה משותף יכולה להיות טובה יותר. אם מה שמונע מכם לעשות זאת זו המחשבה על העלויות, דעו שמחכה לכם הפתעה נהדרת. בימינו עבודה היברידית שאפשר לעשות מחללי עבודה משותפים זו לא הוצאה גדולה מידי. תוכלו למצוא לכם בקלות חללי עבודה עם תעריף נוח ביותר, אז למה לחשוב פעמיים?