האם עדיין שווה להשכיר משרד או שעדיף להשכיר חלל עבודה משותף?

בשיטוט קל ברשת תוכלו למצוא עשרות חללי עבודה משותפים המחליפים בגאווה את המשרדים המסורתיים. חלל עבודה מאפשר לנו ליהנות משפע של אפשרויות שלא היו קיימות עד לפני מספר שנים. בעבר, חברות היו פונות למתווכים או מחפשות משרדים להשכרה, אך כיום אין כל צורך בכך. זאת מכיוון שחללי עבודה משותפים מאפשרים לנו לקבל הכל תחת קורת גג אחת ובמחיר קבוע.

הטרנד של חללי עבודה משותפים שהיה אמור להיות לעזר לפרילנסרים, יזמים או חברות קטנות, יצר באזז בכל העולם. ואפילו חברות גדולות בשוק לא מפחדות לעשות את המעבר למשרדים בחלל עבודה משותף. חברות אלה יכולות להיות בינלאומיות המחפשות משרד קטן לכמות מצומצמת של עובדים,  ועד לחברות המעסיקות 80 עובדים ומעלה. חללי עבודה משותפים גמישים מאוד, ולכן כל חברה יכולה לקבל את האופציות שהיא רוצה. זאת במקום להחזיק משרד ולשלם את כל ההוצאות סביב.

אז בואו נראה מה ההבדל בין השכרת משרדים לחללי עבודה משותפים

חלל עבודה מציע תנאים גמישים ללא התחייבות

התנאים בחללי עבודה משותפים גמישים מאוד, הן מבחינת ההתחייבות והן מבחינת המעבר לחדרים נוספים. התשלום הוא קבוע ללא הפתעות, ללא תשלום ארנונה וחשמל, ללא תשלומי אחזקה וניקיון – כלום! פשוט תשלום חודשי הכולל את כל הפסיליטיז סביב. לעומת זאת, במשרדים תשלמו גם שכירות, גם ארנונה, חשמל, אחזקה, מס שילוט ועוד ועוד. רק נציין שהעלות הכוללת במשרדים משותפים זולה ביחס להשכרת משרד, ולכן מדובר בחיסכון כספי.

מה קורה במשרדים להשכרה שאינם חלל עבודה?

יהיה עליכם להתחייב לשנה שלמה ולעיתים גם ליותר, שכך גמישות לא נראית באופק. בנוסף, במשרד רגיל תאלצו לשלם ארנונה, חשמל, שירותי מזכירות, תשתיות, שירותי אחזקה וניקיון, רכישת ריהוט משרדי ועוד.

httpswww.spacenter.co .il רנט24 יהודה הלוי Rent24 Yehuda Halevi 3
משרד פרטי ללא התחייבות ברנט24, תל אביב

 

שפע של פינוקים סביב

בחללי עבודה משותפים מפנקים מאוד! המטרה של בעלי המתחם היא לייצר אווירה של קהילה. כזאת שתאפשר לעובדים להגיע כל יום עם חיוך וליהנות מחיי קהילה תוססים. זו הסיבה שקיימים פינוקים רבים כמו הפי האוור, הרמות כוסית, חגיגות, סדנאות, ימי כיף ועוד. כל זה כמובן במסגרת השירות לחברי הקהילה בלבד.

מה קורה במשרדים רגילים?
הכל תלוי בכם. את הפינוקים, ההרמות כוסית, ההרצאות וכו', תאלצו לתכנן ולהזמין מראש. בנוסף, לא ניתן להשוות את האווירה במתחם משותף למשרד רגיל. שהרי ישנם אנשים מתחומים שונים היוצרים קהילה תוססת ומהנה.

שיתופי פעולה פוריים

בחללי עבודה משותפים ניתן ליהנות משיתופי פעולה פוריים שיכולים להגדיל את הכנסות העסק. למה זה קורה? מכיוון שהאווירה היא חברתית, ישנם מפגשים, אוכלים יחד צהרים וכך מפתחים קשרים עסקיים ושיתופי פעולה.

מה קורה במשרדים להשכרה?
אנו פוגשים את השכנים במעלית או במסדרון, סוג של "שלום שלום", ואולי אפילו גם זה לא, וודאי אם הם אינם מהתחום שלכם.

אפשרות לגדול ולקחת משרדים נוספים

חברות בתחילת דרכן חוששות מעט מהמצב שבו הן יגדלו, ואז חלל העבודה המשותף לא יהיה מספק. אך חשוב להבין שחללי עבודה גמישים מאוד, ולכן ניתן יהיה למצוא חדרים נוספים הצמודים לקיימים. מה שיגרום לתוצאה של עבודה משותפת ויחד. אין ספק שהגמישות בחדרים יכולה להיות לעזר. שהרי קיימים משרדים בגדלים שונים לדוגמה, לאדם אחד, שני אנשים, שלושה ואפילו ל 10 עובדים ואף יותר.
מה קורה במשרדים רגילים?
במידה ותרצו לגדול, במקרה הטוב תנסו להצטופף ולהכניס עוד עמדת עבודה, ובמקרה הרע יהיה עליכם לחפש מקום מגורים חדש. מעבר למשרד חדש הוא לא קל, לא מבחינה תדמיתית, לא מבחינת הרגל וגם לא מבחינת ההוצאות של המעבר. רך נציין שהוצאות המעבר כוללות בין היתר שירותי הובלה, דמי תיווך, שיפוץ, רכישת ריהוט חדש, בניית תשתיות ועוד.

Spacenter dogether netanya דוגדר נתניה 19
משרדים לחברות גדולות ללא בעיית התרחבות, דוגדר עיר ימים, נתניה

מגוון הטבות לחברי המתחם

מכיוון שמדובר בקהילה עסקית גדולה, ישנם הטבות רבות לחברי הקהילה כמו הנחה בחדרי כושר הסמוכים למתחם, הנחות בארוחות צהרים, חנייה בחינם או בתשלום מופחת ועוד. גם חברי הקהילה יוכלו להציע את שירותיהם בהנחה משמעותית לחברי המתחם, כך שכולם נהנים.

מה קורה במשרדים להשכרה?

ייתכן שלא יהיו לכם הטבות מיוחדות, חוץ מרכישת תן ביס לעובדים ואולי הטבות מיוחדות לעובדי הבניין.

שירותים משלימים

ישנם שירותים משלימים רבים התורמים לנוחות העבודה בחללי עבודה משותפים ומקנים תחושה עסקית של – באים לעבודה ויש הכל מסביב. לדוגמה, תוכלו לקבל בחללי עבודה מסוימים שירות מזכירותשזהו שירות נהדר לבעלי עסקים הזקוקים להיות זמינים, או מחפשים מזכירה שתוכל לנהל להם את היומן. בנוסף, תוכלו ליהנות משירותי משרד כמו שירותי הדפסה, חדרי ישיבות להשכרה, פינות קפה נינוחות, חדרים שקטים, פינות עישון, שירותי דואר ונראה שהרשימה עוד ארוכה.

מה קורה במשרדים להשכרה?

שירותים משלימים במשרדים פרטיים תמיד יהיו בתשלום. לדוגמה, שירותי מזכירות ניתן לקבל בהעסקת מזכירה או בהעסקת חברה חיצונית במיקור חוץ, כך גם שירותי אינטרנט, שירותי הדפסה, פינת קפה וכו'.

WeWork Haifa Derech Haatzmaut 45 ווי וורק חיפה 1
פינת ישיבה עם אווירת סלון ב- WeWork חיפה

חלל עבודה מעוצב

רוב חללי העבודה המשותפים מעוצבים בקפידה על פי מיטב מגמות העיצוב העולמיות. בהם ישנן מבחר פינות שבהן ניתן לעבוד בנוחות כמו בר מדליק, פופים, מתחם לאונג' ועוד. מעבר לכך, העיצוב מאפשר לכם לארח אנשים חשובים בסטייל בחדרי ישיבות מפוארים ומאובזרים היטב.
מה קורה במשרדים להשכרה? או שתהנו מעיצובים סטנדרטים, או שתוציאו אלפי שקלים לצורך עיצוב המשרד. כמו כן, לרוב לא יהיו פינות ישיבה נינוחות להחלפת האווירה המשרדית.

חללי עבודה נמצאים בלוקיישנים נחשקים ונחשבים

רוב חללי העבודה המשותפים שוכנים בלוקיישנים נחשקים ומרכזיים כמו מגדלי יוקרה, כך שתוכלו ליהנות מאווירה עסקית וממגוון מסעדות סביב.

מה קורה במשרדים להשכרה?

לא תמיד יש את התקציב לשכור משרד בלוקיישן נחשב כמו במרכז תל אביב או רמת גן, ולכן תאלצו להתפשר על מיקום פחות מרכזי.

לסיכום, ההבדלים בין משרדים להשכרה לבין חללי עבודה משותפים בהחלט בולטים לעין. מה גם שמאפשרים לנו לקבל מקום עבודה תוסס המתאים לתצורת העבודה המודרנית. אם גם אתם נמצאים בתהליך של חיפוש משרדים, אנו ממליצים לכם לבחון חללי עבודה משותפים המתאימים למיקום הרצוי, גודל המשרדים, קרבה לתחבורה ציבורית ועוד.