חברות הייטק ואחרות מפסיקות לקנות משרדים ועוברות לחללי עבודה משותפים

אם יש תחום שהתנודות בו משמעותיות בזמן האחרון, התחום של חברות הייטק. אומנם ישראל ידועה כאומת הייטק חזקה, אך בפועל, יש שינוי בתחום הזה. המצב הגיע עד כדי כך שישנו חשש אמיתי של חברות כאלה מרכישת נדל"ן. הפתרון כמובן יצירתי ויעיל: חללי עבודה משותפים.

למה חברות הייטק חוששות כיום לקנות משרדים?

עד לפני כמה שנים, חברות הייטק רבות בחרו לקנות משרדים. הסיבה לכך הייתה ברורה, שכן הרעיון היה להימנע מתשלום דמי שכירות לאורך שנים. יחד עם זאת, אנחנו רואים שלא כל חברות ההייטק באמת עומדות בלחץ. יש הרבה חברות שמקימים אותן ברעש גדול ועם הרבה תקווה, אך בפועל, הן לא מחזיקות מעמד. במצב כזה, אם החברה רכשה משרדים, זה יהיה נזק כלכלי גדול. לכן האפשרות של משרדים להשכרה זוכה להצלחה רבה, שכן זה פתרון הרבה פחות מחייב. לא מדובר על רכישת נדל"ן ובכל רגע נתון, אם החברה נסגרת, אפשר לעזוב את המשרד.

היתרון של חללי עבודה משותפים לחברות הייטק ואחרות

חברות הייטק רבות לא רק בוחרות לשכור משרדים, אלא הן מעדיפות חללי עבודה משותפים. זה לא במקרה, שכן לחללי העבודה המשותפים יש היום יתרונות רבים. למשל, חללי עבודה כאלה מאוד מעוצבים ומודרניים. נוח לעבוד מהם והם מציעים לרוב גם תנאים נהדרים. בצורה כזאת, אפילו חברת הייטק קטנה או בינונית, יכולה לתת לעובדים שלה תנאים נוחים. למשל, יש חללי עבודה משותפים שיש בהם אפילו חדרי כושר, מטבח ועוד פינוקים. לכן היום גם חברת הייטק שנמצאת בתחילת דרכה תוכל להציע זאת לעובדים שלה. בנוסף, יש היום גם לא מעט חללי עבודה משותפים באזורים שונים בארץ. היום חברות הייטק יכולות למצוא חללי עבודה משותפים בכל מקום, כך שזה נוח ביותר.

רומס אקרו תל אביב ROOMS Acro Tel Aviv תמונה 29
בתמונה: חלל עבודה משותף מפואר במיוחד של רשת ROOMS מבית פתאל

עלויות משתלמות והרבה פחות כאבי ראש

לבסוף, כמובן שאותן חברות הייטק בוחרות לשכור משרדים ולא לקנות אותם, כי זה כלכלי. זה נכון שצריך לשלם כמובן על השימוש בחללי עבודה משותפים, אך היום זה לא יקר. כתוצאה מכך שיש הרבה חללי עבודה משותפים, יש תחרות בתחום. זה מוביל לא פעם לירידה במחירים, כך שחברות הייטק רבות יכולות לקבל הצעות מחיר נוחות. לכן, אם גם אתם חשובים להקים חברת הייטק, לא בטוח שלרכוש משרד זו הבחירה הנכונה. זה לא משנה כמה עובדים יש לכם, כי בכל מקרה, קניית משרד זו התחייבות כלכלית משמעותית. מה תעשו אם החברה תיסגר ולא תצליח כפי שאתם מצפים? כדי למזער סיכונים עדיף לשכור משרד.

החשיבות של בחירת חללי עבודה מתאימים

מה שכן רצוי להיות מודעים אליו, זה שיש הרבה סוגים של חללי עבודה משותפים. לכן, בבואכם לבחור את חלל העבודה הנכון לכם, כדאי שתבדקו כמה דברים מראש. למשל, איפה הוא נמצאים המשרדים, איזה נוף נשקף מהם ואיזה תנאים הם מציעים לכם ולעובדי חברת ההייטק שלכם.