חדר ישיבות לגישור – טיפים ליצירת הגישור המושלם

כחלק מהעבודה שלכם אתם עליכם ליישב סכסוכים שונים? אתם מנהלים עסק ומקיימים מידי פעם ישיבות גישור? אם כך, טבעי שתשאלו את עצמכם: איפה הכי נכון לעשות ישיבה כזאת? והאם זה משנה בכלל באיזה חדר ישיבות הגישור יתקיים? אספנו עבורכם במאמר שלפניכם את כל המידע שצריך לדעת בנושא.

הקשר בין גישור ובין חדר ישיבות מתאים

אנשים לא תמיד מבינים זאת, אך בפועל, יש קשר בין השניים. כלומר, השאלה האם הגישור שאתם מנסים לעשות יהיה מוצלח או לא, תלויה גם במקום שבו הוא מתקיים. לכן ברור שצריך להשקיע מחשבה ולבחור את חדר הגישור הנכון. בבואנו לדבר על טיפים עבור גישור מוצלח, יש לקחת בחשבון מספר נתונים. למשל: איך אתם מדברים אל שני הצדדים? האם המרחב שבו מתקיים הגישור נותן את התחושה שאפשר לומר בו הכול? כמה אנשים באמת יהיו בחדר הישיבות? והאם כל אחד מהצדדים יכול להגיע עם עוד מישהו שיתמוך בו? הרעיון הוא ליצור מרחב שמשדר ביטחון ושלווה. לכן חשוב לבדוק באיזה חדר ישיבות לגישור אתם בוחרים.

חדר ישיבות לגישור טיפים ליצירת הגישור המושלם
בתמונה: גישור בחדר ישיבות

אל תשכחו לשלב קצת כיבוד

זה נכון שכאשר מדברים על תהליך כמו גישור לא מדברים על ארוחה או על פינוק, אך כיבוד צריך להיות. הכיבוד יכול להיות קל ממה שאתם חושבים. אפילו עמדה קטנה עם תה, קפה, מים וחלב יכולה לעשות את העבודה. אתם תוהים מדוע? זה יוצר תחושה של "ברוכים הבאים" ושל קבלה. עמדת הקפה מאפשרת לנוכחים להרגיש רגועים יותר. לכן, אם על ידי אלמנט פשוט כל כך תוכלו ליצור אווירה טובה יותר בתהליך, מובן שזה כדאי.

גודל חדר הגישור

זו עוד שאלה שחשוב מאוד לתת עליה את הדעת. העניין הוא שהחדר כולו צריך לתת תחושה של מרחב מוגן. הוא צריך להיות רחב ידיים, אך לא יותר מידי. צריכים להיות בו רהיטים שנוח להשתמש בהם אך הם לא צריכים להיות רבים מידי. מעבר לכך, כמובן שכאשר מדברים על הליך כמו גישור, יש משמעות גם לטכנולוגיה במקום ולנוחות. למשל, האם מדובר על חדר ישיבות שיש בו מזגן? שקעים להטענת מכשירים ניידים? שירותים? כל הפרטים האלה חשובים כי הם יוצרים עבור הנוכחים תחושה של שלווה ונוחות. לכן, בבואכם לבחור חדר ישיבות, כדאי יהיה לשים לב לכל הנתונים הללו.

עלות חדרי ישיבות כאלה

רוב האנשים שרוצים לשכור חדר ישיבות עבור תהליך שכזה, ירצו גם לדעת כמה זה עולה. לכן בהחלט אפשר להבין אתכם אם זה נתון שמטריד גם אתכם. האם חדר הישיבות חייב להיות יקר מאוד כדי להבטיח שיהיה בו כל מה שאתם צריכים? או שאולי אפשר גם לבחור משהו זול יותר? והאם משלמים על חדר ישיבות כזה פר שעה? חשוב להבין שיש אפשרויות שונות בתחום הזה בימינו. כך למשל, תוכלו למצוא לכם חדר ישיבות שניתן לשכור לפי שעה או אפילו באופן קבוע. הכול תלוי בצרכים שלכם. אם מדובר על גישור יחיד שאתם עושים, מובן שאין צורך לשכור באופן קבוע את חדר הישיבות. לעומת זאת, אם זה חלק בלתי נפרד מהעבודה שלכם, תוכלו למצוא גם חדר ישיבות להשכרה קבועה.

לסיכום, השיקוע בבחירת חדר הישיבות שבו אתם רוצים לעשות את הגישור. שימו לב לעיצוב ולכל מה שמחכה לכם במקום. כך תגדילו את הסיכוי ששני הצדדים ירגישו בנוח במהלך התהליך הזה, מה שישפיע ישירות על תוצאות הגישור.