עוברים שלב: איך פותחים עוסק מורשה

השם שיצא לישראל כאומת הסטאטרפים מוצדק ברוב המקרים. כמות האנשים שיום אחד החליטו להיות עצמאיים הולכת וגדלה. נדמה שלכל אחד יש רעיון ושכל יום נפתחים סטארטפים חדשים, שנלחמים על מקומם בשוק. הכל מתחיל בפתיחת עוסק מורשה ברשויות המס. איך עושים את זה בפועל? הכל במאמר הבא.

נדמה שכל יום צועדים אל רשויות המס מאות אנשים שחולמים על הקמת סטארטפים משלהם. הרעיונות זורמים בלי סוף- החל ממוצרי הייטק מתקדמים ועד בעלי מקצוע שחייבים לפי חוק להיות עוסק מורשה. בניגוד לעוסק פטור, שבו אפשר לעשוות את רוב הנהלת החשבונות לבד, מעמד זה כבר מחייב רואה חשבון. אך את תהליך פתיחת התיקים אפשר עדיין לבצע לבד.

spacenter.co.il סטרטאפ - startup | סטרט אפ

איך סטאטרפ פותח עוסק מורשה?

השלב הראשון והמכריע יהיה במע"מ. שם, אחרי מילוי טופס מתאים, בו יפורטו פרטי העסק, תחום העיסוק וצפי ההכנסות השנתי. זה המידע שיסייע להגדיר את מעמדכם כעוסק מורשה. אל משרדי המע"מ צריך להגיע עם תעודת זהות, תעודת מקצוע אם ישנה וכתובת העסק. כמובן, חובה לצרף חוזה שכירות או רכישה.
מועד הדיווח למע"מ ייקבע לפי מחזור הכנסתכם. אם ההכנסה השנתית נמוכה מסך של 1,500,000 ש"ח, הדיווח יהיה דו חודשי. אחרת (ואנחנו מאחלים לכם), תצטרכו לדווח למע"מ פעם בחודש.
התחנה הבאה כדי להיות עוסק מורשה היא מס הכנסה. שם תידרשו למלא טופס מתאים ולפרט בו את תחום עיסוקכם ופרטים על ההכנסה הצפויה. כמו כן, יכול להיות שיש שאלות כלליות נוספות שיעזרו למס הכנסה להעריך את המקדמות שיהיה עליכם לשלם.
לאחר קבלת האישור, התחנה האחרונה היא ביטוח לאומי – תצטרכו למלא טפסים ולהצהיר על הכנסתכם הצפויה.
בכל המוסדות תידרשו לשלם מקדמות אשר יבדקו בסוף שנה. התהליך יכול להתבצע ביום שבו תלכו ממוסד למוסד ברציפות.

ניהול ספרים של עוסק מורשה

בניגוד לעוסק פטור, המנפיק רק קבלות, חברות סטאטרפ וכל מי שרוצה להקים עוסק מורשה חייב להנפיק גם חשבוניות בנוסף לקבלות. הליך ניהול הספרים שונה מעוסק פטור ותצטרכו לדווח למוסדות השונים אחת לשלנה או אחת לחודש, תלוי בהכנסה. את הדיווח צריך לעשות בצורה מדוייקת ורבים מבעלי המקצוע שמקימים חברה מעדיפים לשכור את שירותיו של רואה חשבון שיבצע עבורם את הדיווחים וניהול הספרים השונים.

לסיכום, סטאטרפים או חברות סטארטפ המעוניינות לפתוח עוסק מורשה יכולות לבצע זאת בקלות במוסודות השונים. עם זאת, חובת הדיווח שונה מחובת הדיווח של עוסק פטור ולכן רבים מבין האנשים אשר בוחרים לפתוח חברה מעדיפים לשכור את שירותיו של רואה חשבון שיקל עבורם את התהליך ויבצע עבורם את בדיקת החזר המס בסוף השנה.

אחרי שסיימתם עם כל הפרוצדורות השונות, והגיע הזמן לעבוד במתחם עבודה חדש, אל תשכחו לחפש ולהשוות בין חללי עבודה שונים באתר של ספייס סנטר.