משרד להשכרה – איך למצוא את המשרד הנכון לעסק?

בכל עסק מגיע השלב שבו צריך לחפש משרד להשכרה, כי פשוט אי אפשר לעבוד יותר מהבית. בין אם זה בגלל רצון אישי של בעלי העסק, או בזכות גדילה של העסק. כזו שלא מאפשרת לו לעבוד מחדר עבודה בדירת מגורים. כשהשלב הזה מגיע בדרך כלל גם עולה השאלה איך מחפשים משרד להשכרה לעסק. כל התשובות במאמר הבא.

לכל עסק ישנם שלבי גדילה שונים. משלב הרעיון ועד השלב שבו העסק גדל והופך להיות חברה בע"מ, ציבורית או פרטית. במהלך שלבי הגדילה האלו עולה לעיתים קרובות הצורך לחפש משרד להשכרה. בשלב הזה מתחילים לחפש באתרים שונים, בלוחות מודעות, בקבוצות פייסבוק ובין חברים ומכרים.

הגדרת הצרכים לפני שמתחילים לחפש נדל"ן לעסק

את תהליך חיפוש המשרד מתחילים בהגדרת צרכים. האם צריכים משרד פרטי להשכרה? האם משרדים משותפים יכולים להתאים לעסק? או אולי משרד פרטי באחד מאותם מתחמי עבודה משותפים? כל עסק והצרכים שלו והשאלות הן גודל העסק, כמות הפגישות הנערכות בעסק והאם המשרד יהיה בשימוש יום יומי? או שחלק מהזמן העובדים יעבדו מהבית? במקרה האחרון, אפשר לקחת משרד משותף בחלל עבודה ולחסוך כסף רב. בתהליך זה כדאי לקחת בחשבון את צרכי העובדים והלקוחות השונים. אם ההחלטה על שטח בחלל עבודה משותף, צריך לבחון מהו גודל החברה? כמה שטח אופן ספייס צריך וכמה משרדים פרטיים? האם צריך מזכירות נפרדת לחברה? מתחמי עבודה משותפים רבים נותנים מענה לחברות גדולות שאין להן זמן להשקיע בהקמת משרד. המטרה היא פשטות – לעבוד בחללי עבודה משותפים העונים על הצורך הזה. גם אם זה במתחם מופרד לגמרי, עם שירותי מזכירות פרטיים. לכן חשוב לדעת מה גודל החברה ומהו חלוקת השטחים במשרד.

משרדים להשכרה בריין אמבסי ספייסנטר
משרד עם נוף לעיר תל אביב, בריין אמבסי

חיפוש משרד להשכרה אונליין

אחרי הגדרת הצרכים, השלב הבא הוא חיפוש ראשוני באינטרנט. בהחלטה על משרד פרטי רגיל, אפשר פשוט להכנס ליד2. בהחלטה על משרד פרטי בתוך חלל עבודה משותף, המקום המומלץ ביותר להתחיל לחפש הוא באתר ספייסנטר, שבו אפשר לראות את כל חללי העבודה, לפי תקציב, גודל משרד רצוי, מיקום כמובן ופינוקים אחרים כמו מקלחות, חדר כושר ומאפיינים רבים נוספים ובנוסף גם לקרוא חוות דעת על המקומות ולראות תמונות מייצגות שלהם.

חיפוש משרד להשכרה באמצעות מתווכים

זה יהיה בדרך כלל השלב האחרון של תהליך חיפוש המשרד ורק אם משרד פרטי הוא המשרד המתאים ביותר. מתווכים מכירים את השוק ואליהם מגיעים ראשונים משקיעים רבים שמחפשים שוכרים, מגוון המחירים וההיצע רחב וכל עסק יכול למצוא את המשרד המתאים לו.
נכון שהחיסרון במקרה כזה הוא הצורך לשלם עמלת תיווןך, אך התהליך יהיה קל יותר ובלי כאבי ראש.

לסיכום, תהליך חיפוש משרד להשכרה אשר יתאים בצורה מדוייקת לעסק שלך הוא תהליך שלוקח זמן וצריך להתייחס אליו בכובד ראש. משרד לא מתאים עלול לעצור את ההתקדמות ואת תהליך הגדילה של העסק, לפגוע בשביעות רצון העובדים והלקוחות ולגרום עוגמת נפש רבה. לכן חשוב להחליט אם דרוש משרד פרטי להשכרה או שמשרד משותף בחלל עבודה יכול להספיק, צריך להחליט על גודל המשרד ועל המיקום ולצאת לתהליך החיפוש כמה שיותר בראש שקט.