אורבן פלייס – רשת Urban Place מגדירה מחדש משרדים להשכרה

הסיפור של אורבן פלייס – Urban Place התחיל סביב שנת 2015, עם הקמת הסניף הראשון בת"א. מהר מאוד נפתח סניף נוסף בירושלים ובחיפה. גם בחו"ל ניתן למצוא נציגויות – כיום בפריז ועוד ערים בתכנון. מדובר בזיהוי מגמה שדי מהר תפסה תאוצה. זיהוי שינוי תפיסה בכול הנוגע לניהול עסק. ההבנה שניתן לחסוך לא מעט בכול הנוגע להוצאות המשרד הובילה עסקים רבים להפנים שניתן גם אחרת. אין יותר הכרח לשכור משרד למשך שנה שלמה, ואף אין זה הכרחי לשבת מאחורי דלת ו-4 קירות, אלא גם מעמדה במתחם פתוח ניתן לעבוד היטב, ולעיתים אפילו יותר טוב. בקיצור, רשת חללי עבודה משותפים שכדאי לבדוק. למה? כל המידע בכתבה:

אורבן פלייס - 4 יתרונות של הרשת שקשה להתעלם מהם

כאמור אורבן פלייס אכן לקחה חלק מהותי בהנהגה של שינוי תפיסתי, כך שאין זה מפתיע שאחד מיזמי החברה מוגדר "כמנתח שינויים". לא עבר הרבה זמן ו-UP החלה לתפוס תאוצה. עסקים רבים גילו את היתרון המשמעותי שהיא מציעה. העריכו את העובדה שאפשר לעבוד ממיקום מרכזי, מעוצב ומרשים, לצד קולגות מהתחום וליהנות משלל שירותים משלימים, וכל זאת לצד עלות סמלית. יותר מכך, עסקים שבחרו לעבוד מתוך אחד מסניפי Urban Place גילו שהם מחזיקים ב4 יתרונות חשובים:

  1. מחיר ידוע מראש, ללא משתנים מפתיעים. ללא הוצאות חשמל, ניקיון, ארנונה וכדומה.
  2. יכולת לשלם בהתאם לצורך המדויק (למשל עמדת עבודה קבועה באופן ספייס, או משרד שמיועד ל5 אנשים).
  3. הפרייה הדדית – במתחמי עבודה משותפים נפגשים עם שלל עסקים מתחומים משיקים – עיצוב אתרים, ייעוץ עסקי או שיתוף פעולה רווחי במיוחד.
  4. שלל הטבות משלימות. בין אם מדובר בשירותי דואר ומזכירה, ובין אם מדובר במפגשי נטוורקינג והרצאות עסקיות.

נתוני שכירות שלא משאירים ספקות

מכאן שאם בעבר עסק של שני עובדים נאלץ לעבוד מהבית, או לשכור משרד סתמי לצד הוצאות יחסית יקרות, הרי שהיוצרות התהפכו. מי שבחר לשכור עמדה / משרד באחד מסניפי אורבן פלייס, מהר מאוד גילה שאין צורך להתחייב ואף שניתן לסגור את הוצאות השכירות בין 2,500/1000 ש"ח לחודש. מכאן שהתפיסה החדשה החלה לחלחל ולהוכיח את עצמה. משרדי Urban place מהר מאוד הצביעו על תפוסה מלאה!

Urban place - המענה הנכון בזמן הנכון

מי שמבקש להבין מהו סוד ההצלחה שעומד מאחורי מתחמי עבודה משותפים, יימצא שמדובר במענה הנכון בזמן הנכון. שנרחיב? מדובר בדור אחר! דור שגדל בשנות האלפיים ושרגיל שדברים קורים כאן ועכשיו ואף הרבה ומעבר לכך. מדובר בדור שרגיל להזמין מונית בלחיצת כפתור. שמזמין ארוחת צהריים דרך אפליקציה ושחולק תחושות דרך פלטפורמות חברתיות. לאור הדברים התבקש לערוך שינוי בתחום המשרדים להשכרה. עסקים מחפשים התאמה מלאה – מחפשים את החופש לשנות ולקבל החלטה בכל רגע נתון. מכאן שמתחמי עבודה משותפים, סטייל Urban Place, בהחלט התמקמו היטב במשוואה. העניקו נוסחה מנצחת!

urban place logo אורבן פלייס לוגו
בתמונה: לוגו רשת אורבן פלייס

להלן רשימת מיקומי חללי עבודה של רשת אורבן פלייס בישראל (מתעדכן):

בדומה למלון בוטיק

ציינו שמשרדי urban place העניקו מענה משלים, ופה אנו מבקשים להרחיב. ובכן משרדי אורבן פלייס מקפידים על בחירת מיקומים מנצחים. מיקומים שסמוכים למרכזי קניות ובתי קפה ובו זמנית המיקומים הנבחרים סמוכים לצירי תנועה ראשיים ולתחנות רכבת. כמו כן, משרדי UP משקיעים בבניית חיי קהילה. הרעיון הוא ליצור תחושה של קהילה תומכת ומפרה. זאת נעשה באמצעות חוגים, הרצאות, ליווי עסקי ומפגשי נטוורקינג. כמו כן, מראש המתחמים של אורבן פלייס בנויים באופן שמייצר אינטראקציה. האינטראקציה נוצרת באמצעות פינות הישיבה המזמינות שמהן ניתן לעבוד ולהיפגש עם לקוחות. בהן גם ניתן לשבת להפסקת קפה עם העסק הסמוך. מכאן שאם נחזור על דברי המייסדים, נציין שממש כפי שיש מלון בוטיק, כך גם יש חלל עבודה בוטיק.

Urban Place וקורונה - יודעים לעשות התאמות

הכול עבד חלק. מתחמי עבודה משותפים מבית urban place בהחלט עלו על הגל. עם זאת, הקורונה פגעה גם כאן. מתחמי עבודה משותפים נפגעו, בעיקר מתחמים שמיועדים לעסקים מתחום השיווק וההייטק. בתוך כמה חודשים תפוסת המשרדים נפגעה בעשרות אחוזים. מכאן שלא רק מתחמי העבודה נשארו מיותמים, אלא גם השגרה נפגעה. תכניות עסקיות וקשרים חשובים שנוסדו תוך כדי עבודה נקטעו. השנה הזו הבהירה די טוב שרק החזקים שורדים ורק החזקים יודעים לערוך שינויים, ואכן UP גילתה נכונות לקחת אוויר ולהתגמש.

אורבן פלייס מגלה גמישות

urban place גילתה נכונות לבוא לקראת השוכרים, מתוך הבנה שמדובר בקושי זמני וברצון של העסקים להמשיך להתנהל תחת גגה. מכאן שמפגשי העצמה, יוגה ומנטורינג עברו לזום, השכירות קוצצה (או נפרסה) ועבור לקוחות רבים נעשתה הקפאה בשכירות. באופן כללי היכן שהתאפשר לבוא לקראת השוכרים, urban place התייצבה עם גישה שמשלבת בין יצירתיות, גמישות והבנה.

חוזרים לשגרה פורייה

החודשים חלפו ואט אט התבהר שאין מדובר בחודש חודשיים קשים, אלא בשנה שלמה. עם זאת, רשת Urban Place הצליחה לשרוד – הלקוחות נשארו נאמנים. רבים מבתי העסק חזרו, ובמקביל סניפי הרשת יישרו קו עם התו הסגול. נכון להיום המצב טרם חזר לעצמו לגמרי, אך המגמה מראה שהעסקים השונים בהחלט חיכו שתישכח הסערה, ואף יותר מכך. עסקים רבים ששלחו לאורך השנה את העובדים הביתה, מעידים שלמרות שלתקופה היה זה פתרון נוח. עדיין מורגש היתרון המהותי של עבודה מרוכזת ממקום אחד. כמו כן, אין לשכוח את העובדים שצמאים לחוש מהי שפיות. העובדים צמאים לעבוד ממקום נוח, תומך ומפרה.

אורבן פלייס מוכיחה שהחזקים שורדים

לסיכום נציין שמתחמי העבודה המשותפים מבית אורבן פלייס עלו על הנוסחה הנכונה, והביקוש הרב מעיד על כך. כמו כן, השנה האחרונה היוותה אתגר לא קטן, אך הרשת הצליחה להתמודד מולו בצורה הטובה ביותר. אורבן פלייס הוכיחה שהחזקים אכן שורדים!

שאלות ותשובות