WeWork מותג או שם גנרי לחלל עבודה משותף

פעם בכמה שנים מגיעה חברה שמצליחה עד כדי כך ששם החברה הופך להיות שם גנרי למוצר אותו הן משווקות. הדוגמה הנפוצה מכולן היא חברת פלאפון, אשר שמה הפך להיות מילה נרדפת למכשיר הטלפון הסלולארי שכל אחד מחזיק בכיס. אך האם WEWORK היא אחת מאותן חברות שהפכו את תחום העיסוק שלהן או המוצר שלהן למילה נרדפת לשמן? המאמר הבא מנסה לעשות סדר בשאלה הזאת.

"תגהץ לי את הויזה" הוא משפט השגור בפי כל מי שעושה קניות באופן יום יומי. אך ויזה היא למעשה חברה אשר שיווקה כרטיס אשראי ואשר הצליחה כל כך עד ששמה הפך להיות מילה נרדפת לכרטיסי אשראי. אף חברה אחרת לא הצליחה בכך, גם כשהן הצליחו באותה מידה .בתחום חללי עבודה משותפים החברה המצליחה ביותר היא כמובן WEWORK, שאף שהיו חללי עבודה כאלו לפניה, היא היתה הראשונה לפרוץ בתחום בגדול.

איך חברה הופכת להיות שם גנרי למוצר

כמו שפלאפון היתה הראשונה לשווק את המכשירים הסלולריים, כך גם ווי-וורק היתה הראשונה שהפכה את תחום חללי העבודה המשותפים למוצר נחשק. אך נחשקות המוצר הוא רק הדבר הראשון כאשר בוחנים את השאלה האם שם של חברה מסויימת או המוצר שלה הפך להיות שם גנרי למוצר. ישנן חברות רבות אשר כמו WEWORK היו ראשונות בתחומן או ראשונות בקטגוריה ספציפית ועדיין לא הצליחו להפוך לשם גנרי למוצר.

wework tel aviv logo spacenter

האם WEWORK היא שם גנרי לתחום חללי עבודה להשכרה?

כל מי שמחפש משרד להשכרה או חלל עבודה משותף, נתקל דבר ראשון בווי וורק. הגודל והכוח של החברה הזאת, אשר התחילה דווקא בארצות הברית, כמעט אבסולוטי. בעלי העסקים אשר שוכרים עמדת אופן ספייס או משרד משותף בווי וורק לתקופות ארוכות כבר התרגלו לסטנדרטים הגבוהים של החברה וישוו כל חברה אחרת בתחום ל WEWORK.

אחרי הכל, WEWORK זה מותג

למרות הראשוניות שלה, ווי-וורק הצליחה למצב את עצמה כמותג נחשק, אך עדיין לא חינכה את השוק במידה כזאת שתהפוך את החברה לשם גנרי. אך לפעמים להפוך לשם גנרי יכול לחסל את המותג מאחר ואנשים כבר לא מזדהים עם המותג הספציפי אלא עם המוצר עצמו. חינוך השוק לקשר את שם המותג קשור בהמצאת משפטים אשר שגורים בשפה, כמו המשפט "תגהץ לי את הויזה". לכן ווי-וורק היא אמנם מותג חזק ונחשק אך עדין רחוקה מלהפוך להיות שם גנרי לחללי עבודה משותפים וחינוך השוק עדיין בעיצומו.

wework petah tikva וויוורק פתח תקווה 1

לסיכום, WEWORK היתה הראשונה שפרצה בגדול בתחום חללי עבודה משותפים והראשונה שהציעה משרדים להשכרה במחיר מוזל. החברה בנתה מותג חזק, נחשק, אשר בעלי עסקים רבים היו רוצים לשכור במקום עמדת אופן ספייס או משרד משותף אך עדיין לא הפכה לשם גנרי מאחר שחינוך השוק עדיין בעיצומו.