מתחמי עבודה כפתרון לפגישות עסקים בתקופת הקורונה

הקורונה שינתה מספר דברים מהותיים אצלנו הישראלים. עם שלעומת האירופאיים נחשב מאוד חם ושרגיל להביע רגשות במגע, כך שכל פגישה מתחילה עם חיבוק חברי או עם לחיצת יד. ועל כן אם עד כה מתחמי עבודה משותפים זכו להיענות רבה. כי תמיד כיף להכיר קולגות ויזמים חדשים וגם כי המתחמים מציעים שלל אירועים שמייצרים אינטראקציה. הרי שעתה חוקי המשחק מעט השתנו, אך מראש נציין שעדיין ניתן לשחק. לא מאפשרים לקורונה לעצור לנו את החיים, אלא פשוט נשמרים, נזהרים וממשיכים. כיצד? להלן כמה תשובות שיגרמו לכם לחוש יותר מוגנים:

מתחמי עבודה משותפים הופכים חיסרון ליתרון

אם ביררתם אודות מתחמי עבודה משותפים, בוודאי כבר נתקלתם במגוון הטבות שוות. הטבות כגון חדרי ישיבות להשכרה לפי שעה (או חודש). עם זאת, כיום כשכבר לא ניתן לשבת במתחם סגור יותר מעשרה אנשים, חדרים אלו אט אט איבדו מהפופולאריות שלהם. ועל כן השוכרים הרגילים מרוויחים. שנרחיב? עסקים וחברות שמחפשים משרדים עבור לא יותר מעשרה אנשים (מה שמתיר כיום החוק כמובן). אלו יכולים ליהנות מאותם חדרי ישיבות גדולים ומרווחים, וזאת לצד ציוד טכנולוגי משלים ומחירים מאוד נוחים. מכאן שניתן להיפגש במסגרת של עשרה אנשים וללא כל בעיה כל עובד שומר מרחק של 2 מטר משאר המשתתפים, פשוט כי לא חסר מקום.

www.spacenter.co .il מיט אין פלייס meet in place 37
בתמונה: מחדר ישיבות להשכרה המותאם לפגישות עסקיות,מיט אין פלייס

מתחם עבודה מאפשר גמישות מחשבה - חושבים מחוץ לקופסה בתוך קפסולה

אם עד היום היה ניתן לבחור במתחמי עבודה שמשכירים ב"שיטת הכיסא החם", הרי שכיום שיטה זו מעט יותר בעייתית. זאת כיוון שההנחיה היא שאם ניתן לעבוד בעמדה קבועה, הרי שמצב זה עדיף. מכאן שעמדות עבודה קבועות קיימות במתחמים המשותפים וכיום רבים בוחרים בהן. עם זאת, גם במתחמים שמאפשרים לשכור מקום בהתאם לשיטת "הכיסא החם" נמצאו פתרונות הולמים. כגון שיטת קפסולות ייחודית וחיטוי מקצועי שנערך בין שוכר אחד לשני.

הפעולות שמאפשרות לשמור על השגרה

ממש כפי שהתרגלנו לשיחות זום, כך יש להתרגל להגיע למקום העבודה עם מסכה. מבקשים להגיע ליום העבודה ולחוש מוגנים? ובכן ראשית יש לחפש את התו הסגול שניתן רק לעסקים שמיישרים קו עם הנחיות הקורונה. מה זה אומר? במקומות מעין אלו מודדים חום בכניסה למתחם, בעת שהייה באזורים ציבוריים מחייבים לעטות מסכה. כמו כן מוצבים עמדות אלכוג'ל לשמירה על ניקיון הידיים, כל האזור עובר חיטוי מוגבר (כולל ידיות ומתגים). מקפידים על אוורור המתחם, ישנו "ממונה קורונה" שאחראי על סך ההתנהלות שנוגעת לשמירה על הבריאות כמובן. מעבר לכך, עמדות העבודה ממוקמות באופן ששומר 2 מטר בין עמדה אחת לשנייה.

משלבים בין זום למתחמי עבודה

כיום שיחות זום הפכו "לפלסטר" עבור כל צורך שנוגע למפגש לימודי או עסקי. אך כפי שהמציאות מלמדת גם עבור שיחת זום זקוקים לסביבה שקטה וכמובן לרשת אינטרנט חזקה, אחרת השיחה כל הזמן נקטעת ולא מצליחים להישאר מרוכזים. פשוט כי ברקע מנסים להשקיט את הילדים, להרחיק את הכלב משאריות ארוחת הערב וכדומה. אי לכך בתקופה האחרונה אנשים רבים גילו שאם הם מחפשים פינה שקטה לבצע בה מפגשי זום חשובים. פתרונות כגון משרדים קטנים שמציעים השכרה לפי שעה מהווים פתרון אידאלי.

סגול עולה

אז אם גם אתם מנסים להבין כיצד ניתן לשמור על שגרת העבודה בזמן הקורונה, אתם עתידיים למצוא שאם רק עוטים מסכה, פותחים את הראש ועורכים השוואת חללי עבודה (ולו דרך האתר ספייסנטר שמציע את סך האפשרויות השוות), מוצאים לא מעט מתחמי עבודה משותפים שמחזיקים בתו הסגול – כך שניתן להמשיך לעבוד ובו זמנית לשמור על הבריאות. יותר מזה?