למה מתחמי עבודה ישגשגו ב-2021?

בתקופה זו מאוד קל להסתכל על חצי הכוס הריקה (זו שמכוסה במסכה) ולהספיד שורה של הצלחות. עם זאת יש לזכור שכמו הרבה דברים טובים שפורצים מתוך משבר, כך גם במקרה זה ראוי לשפוט את אותם מתחמי עבודה משותפים – מומלץ לזהות את הפוטנציאל הייחודי שהם מציעים ופשוט למנף אותו קדימה.

אל תמהרו להספיד מתחמי עבודה משותפים

למרות התחזיות הפסימיות בתחום, המציאות הוכיחה שלא רק שיש מקום בעולם העסקים עבור מתחמים משותפים, אלא ככול שיירגעו הרוחות כך מתחמי עבודה משותפים יהפכו להיות הדבר החם ביותר, ופה אנחנו ניגשים להסביר: לצד העובדה שלא מעט עסקים עצמאיים קורסים, לצד העובדה שלא מעט עסקים מעדיפים את העובדים בבית ולצד העובדה שהקורונה עוד פה ושלל מוטציות מצטרפות למסיבה, עדיין אין לשכוח את המרכיב האנושי שאינו ממהר להישבר, אלא ההיפך – הוא רק ממציא את עצמו מחדש.
httpswww.spacenter.co .il אשטרום פורט Ashtrom Port 9
גם בזמן הקורונה לא עוצרים, מתחם העבודה החדש Port Ashtrum בהוד השרון

בין צורך אנושי למענה מרחבי

כיצד כל זאת פוגש אותנו בתחום של משרדים להשכרה ומתחמי עבודה משותפים? 

אנשים הם טיפוסים חברתיים – מעל לכל יש לזכור שבני אדם הם יצורים חברתיים, ואילו הסגרים הרבים רק מחזקים את הצורך לצאת ולהיפגש. מכאן שגם עצמאיים שהיו רגילים לעבוד מהבית, בימים אלו מחפשים את קרבתם של אנשים נוספים, ופה מתחמי עבודה משותפים מעניקים מענה אידאלי.

אנשים הם טיפוסים חזקים – תשימו אנשים במבוך והם לא יעצרו לפני שימצאו את פתח היציאה. אנשים, ובטח שאנשי עסקים, אינם ממהרים להישבר והקורונה הוכיחה שרבים מסוגלים להמציא את עצמם מחדש ולמזער הוצאות. מכאן שרבים עברו למכור באופן מקוון ונטשו את המשרד היקר. כל זאת מוביל לכך שלא מעט בעלי עסקים גילו את אותם חללי עבודה ברעננה, בירושלים, בנתניה ובאופן כללי את אותם מתחמים שיושבים בכל רחבי המדינה. העובדה שאין צורך להתחייב, שניתן לשבת עם המחשב הנייד, לשתות עוד כוס קפה בחינם, לנהל שיחה חברית עם העסק השכן ותוך כדי לקדם מכירות פשוט מוכיחה את עצמה בענק.

• אנשים הם טיפוסים יצירתיים עם פתרונות מעניינים– אחד המרכיבים שמובילים להצלחה עסקית נוגע להפריה הדדית. אין כמו רעיון טרי כדי להפיח תקווה ולהסית את העסק מפני מפלה. מכאן שמתחמי עבודה משותפים שמאפשרים לעבוד לצד מגוון עצמאיים ועסקים נוספים מהווים כר פורה לשיתופי פעולה, סיעור מוחות ויצירת מיזמים חדשים.

אנשים זקוקים לכח מניע – הרבה פעמים עסקים לא פורצים קדימה רק בשל חוסר במוטיבציה. לאדם יכול להיות רעיון מנצח אך אם הוא יישאר בבית בפיג'מה ויבהה במחשב, שוב דבר לא יקרה. מנגד, מספיק להיכנס למתחם עבודה משותף כדי לחוש באנרגיה מתפרצת של עשייה, כזו שקשה להישאר אדישים מולה.

אנשים זקוקים לדחיפה מקצועית – הרבה פעמים רק צריך דחיפה מדויקת כדי שהעסק ינוע לעבר הצעד הבא, ועל כן עסקים רבים מעריכים את מגוון ההרצאות ושירותי המנטורינג שמוענקים בחלק מהמתחמים. כלומר מי שבוחר לשכור עמדה במתחם עבודה משותף, על הדרך זוכה בחבילת סיוע שלמה, וזהו יתרון אדיר שלא ניתן למצוא בשום משרד רגיל.

ערים להזדמנויות ופתוחים לחידושים

לסיכום נציין שהקורונה הובילה עסקים רבים לשנות דרכי התנהלות, לחסוך בהוצאות ולנהל מערכת יחסים רחוקה עם העובדים. בנוסף, עסקים רבים למדו שעל מנת לשרוד יש לשנות כיוון ותמיד יש להיות ערים להזדמנויות חדשות. מכאן שרק נותר ליישר קו, להיות פתוחים לחידושים ולנצל כלים מסייעים, וכפי שציינו מתחמי עבודה משותפים עונים באופן נקודתי על סך הדגשים. לאור כל זאת אין זה יהיה יהיר לומר ששנת 2021 אמורה להוות פריצה משמעותית בתחום.
ומה הלאה? זה הזמן להחליט אם נשארים בצד או מצטרפים.