איך לצאת מהבית למתחם העבודה הראשון שלך?

החלטתם לנסות להצטרף למתחם עבודה משותף? הגיע הזמן לצאת מהעבודה בבית אל העולם ואינכם בטוחים כיצד לעשות זאת? מלבטים כיצד לבחור חלל עבודה שיתאים לכם? הנה כמה טיפים חשובים כיצד תוכלו לעשות זאת בהצלחה.

הפרדה בין הבית לעבודה

ישנם מספר יתרונות מובהקים בבחירה לעבוד במתחם עבודה משותף, על פני לעבוד בבית. אולי היתרון הבולט ביותר הוא הגבולות הברורים יותר בין העבודה לבין הבית. כאשר עובדים בבית, בקלות מאוד ניתן להגיע למצב בו עובדים כל היום, וגם כל הערב, מכיוון שהעבודה זמינה, חשובה, וסביר להניח שאתם עצמאיים וחשוב לכם להתקדם, נכון? כל זה נהדר, אבל חשוב גם לשים גבול ולאפשר מקום למושג הערטילאי שנקרא "חיים אישיים".. כאשר אתם עובדים מחוץ לבית, במקום בו יש אווירת עבודה ואת כל הנדרש מבחינת סביבת עבודה (הדפסות למשל), הגבולות נהיים ברורים יותר.

מרחק גיאוגרפי

אז איך בוחרים חללי עבודה שמתאימים לכם? ישנם מספר פרמטרים חשובים, נמנה אותם בפירוט. אחד העיקריים הוא המרחק הגיאוגרפי בין מתחם עבודה לבין ביתכם. נוחיות היא מילת המפתח, ולא תרצו לנסוע שעה לעבודה בבוקר, כשיכלתם לעבוד בבית ולחסוך את הזמן היקר הזה לפה, נכון? אנו ממליצים לכם לבחור מתחמי עבודה קרובים לביתכם, נגישים, כדי לשמור על קלילות, זרימה ובעיקר, חסכון של זמן ואנרגיה.

אווירה ואג'נדה

דבר נוסף שכדאי לבדוק בבואכם לבחור מתחם עבודה שמתאים לכם הוא האווירה במקום, ואם יש אג'נדה או סגנון מסוים שמאפיין את המקום. ישנם מתחמי עבודה משותפים אשר מותאמים למשל לאמנים ויוצרים, אנשי דיגיטל ותוכן, אנשי עסקים, רואי חשבון ועורכי דין, ועוד. לא כל המקומות מאופיינים באג'נדה שמושכת קהל מסוים, אבל שווה לבדוק.

הדבר השני הוא האווירה במקום. חשוב מאוד שתחליטו באיזה מקם מתאים לכם לעבוד, לא רק בגלל הקרבה לבית או המחיר. האווירה במקום חשובה לא פחות. אתם יכולים להגיע למקום מסוים ולגלות שהוא שקט לכם מדי, או רועש לכם מדי, או פשוט לא בא לכם טוב, בלי סיבה.

אוויר צח

העבודה במקום בו יש חללי עבודה משותפים היא עבודה במקום סגור וממוזג, בקיץ וגם בחורף. אנו לא מודעים לכך פעמים רבות, אך לנשימת אוויר צח יש משמעות רבה על בריאות וחיוניות גופינו. עשו לעצמכם הרגל לצאת החוצה למרפסת, לחצר, לפחות שלוש פעמים ביום. אם יש לכם אפשרות לאכול בשטח פתוח את ארוחת הצהריים, מצוין. אם יש לכם אפשרות לצאת החוצה בסיבוב של חמש הדקות שאתם עושים אחת לשעה, גם זה נהדר. לצאת החוצה ולנשום, זה חשוב מאוד כשעובדים במקום סגור כמו חלל עבודה משותף.

תנאים מתאימים ועלות

כדאי לבדוק מה התנאים שמציע חלל עבודה משותף לחבריו. יש מגוון גדול של תנאים שמתייחסים להצטרפות, עם או בלי התחייבות, כמה שעות תקבלו כהטבה  בחדר ישיבות, אילו אירועים נוספים ונטוורקינג מציע המקום, ועוד. 

מבחינת המחיר, כדאי לבדוק מה בדיוק המחיר כולל, מה תנאי הביטול, אופן התשלום, ומה בדיוק אתם מקבלים. חלק מהפעילויות הנוספות שמציע מתחם עבודה משותף הן ללא עלות נוספת, וחלקן כן.

לסיכום, לבחור לצאת מהמשרד הביתי אל חלל עבודה משותף היא בחירה מקצועית, איכותית, שלא רק תסייע לכם למתוח גבול ברור יותר בין העבודה לבית, אלא גם תעזור לכם להכיר אנשי מקצוע חדשים בתחומים שונים, ובעיקר אפשרות לנטוורקינג ולהרחבת מעגל הלקוחות שלכם.