מה זה WeWork? איך זה עובד ולמי זה מתאים – ההסבר המלא

לעבוד מהבית זה לפעמים כיף, בעיקר כשיש חדר עבודה מסודר ואפשר באמת להתרכז בעבודה. אך לרוב הפרילנסרים אין פינה מסודרת והעבודה מהבית לא פרודוקטיבית כמו עבודה ממשרד מסודר שעולה יחסית הרבה כסף. את זה הבין אדם נוימן, שהפך את WeWork לאימפריה במו ידיו. אז מה זה WeWork ומה היא יכולה להציע לכם? ריכזנו לכם את כל הפרטים במאמר הבא.

על וויוורק שמעתם? מתחמי עבודה בהתאמה אישית

אם יש לכם עסק או אם יש לכם חברים שיש להם עסק, בוודאי כבר שמעם על רשת חללי העבודה WeWork שהגיעה לארץ. מדובר במתחמי עבודה משותפים שמעניקים מענה מקיף שכולל מגוון שירותים חשובים, כאשר רק בארץ קיימים יותר מ-10 סניפים. כיצד הכול התחיל? מהמוח הישראלי כמובן! מזיהוי בעיה וחיפוש אחר פתרון יצירתי ואיכותי, ופה אדם נוימן (יזם ישראלי שחי בארץ ובחו"ל) פיתח את הקונספט ולאחר שהקים כ- 156 סניפים משגשגים ברחבי העולם, הוא החליט שהגיע הזמן להביא את הבשורה גם לארץ. נוימן השקיע במספר התאמות לנוף ולקהל הישראלי, כך שכיום קיימים במרכז הארץ מספר מתחמים מושקעים, כאשר בין היתר תמצאו מתחמים משלימים – למשל חדרי הרצאות, כיתות וחדרי סדנאות להשכרה.

גם אתם שאלתם מה זה WeWork? כך זה עובד

אז כיצד מתחמי עבודה משותפים מצליחים להיות כה מבוקשים? התשובה נעוצה במענה נקודתי ומקיף עבור סך הצרכים שעסקים קטנים ובינוניים צרכים, אם כי כיום המתחמים גם יודעים להעניק מענה מקיף עבור החברות הגדולות. אז כיצד זה עובד ומדוע רבים מהעסקים ממהרים לשכור מתחם פנוי? ובכן לעומת משרדים רגילים, פה אין צורך להתחייב ואף במקרה זה מקבלים משרד מאובזר – כולל כל מה שעסק רק עשוי להזדקק לו. שנרחיב?
מדובר במרחבים שמחולקים למגוון משרדים בגדלים שונים, ולצד המרחב האישי, קיימים שירותים משלימים שמעניקים מענה כולל, כגון חדרי ישיבות, מטבח מאובזר, שירותי מזכירה, פינת קפה מאובזרת, שירותי הדפסה, מתחמי מנוחה וכדומה, כך שבכל חודש משלמים מחיר ידוע מראש ונהנים מסך השירותים המשלימים, וברגע שמחליטים שהמרחב הקיים כבר אינו עונה על הצורך ניתן לפרוש, או לחלופין לשדרג למתחם יותר גדול. מה עוד? ניתן לעבור בין הסניפים השונים, אם באלו שקיימים בארץ ואם באלו שקיימים בחו"ל.

WeWork Derech Menachem Begin Tel Aviv ווי וורק מנחם בגין תל אביב 3
בתמונה: עמדת הקבלה באחד מסניפי We תל אביב

מה המחיר ברשת WeWork? פשוט מאוד: הכול כולל הכול

ציינו שכל היופי במתחמי ווי וורק זה שבכול חודש מחליטים מחדש האם מבקשים להמשיך לשכור את המתחם, ופה נחדד שהמחיר כולל הכול: ארנונה, דמי ניהול, מיזוג, חשמל, אינטרנט מהיר, חדרי ישיבות, הפי אוור, פינת קפה, מטבח מאובזר, שירותי הדפסה ועוד, כך שאין תוספות ואין חריגות, עובדה שמסייעת להתנהל כלכלית בצורה שקולה ומודעת.

מתחילים בבסיס: עמדות אופן ספייס להשכרה (Hot Desk)

יותר מעשרה חללי עבודה משותפים של ווי וורק ישראל מחכים לכם כאן בארץ. בהרצליה, בתל אביב, בבני ברק, במודיעין וכדומה. המתחמים אינם רק מציעים עמדות עבודה קבועות ומזדמנות, אלא בין היתר גם עיצוב מושקע, ריהוט מזמין, טכנולוגיה נגישה ומיקום מרכזי או איך שאומרים בשפה הנדל"נית – טופ לוקיישן.

בנוסף, אין לשכוח את המרכיב האנושי שמעניק יתרון יחסי רב חשיבות – במקומות מעין אלו הרבה פעמים נקשרים קשרי עבודה, נוצרים שיתופי פעולה ובאופן כללי היזמים זוכים בהפריה הדדית, כאשר אין להתעלם מהעובדה שהלקוחות מעריכים את המיקום, אם כי הוא מקרין איכות וסטייל ואם כי הם זוכים לסגור מספר פינות בפעם אחת (המתחם מכיל נותני שירות מגוונים שלא פעם משלימים האחד את השני).

SPacenter.co .il ווי וורק תוהא תל אביב WEWORK ToHa Tel Aviv 5
בתמונה: האזור הציבורי, האופן ספייס בסניף ווי וורק ToHa תל אביב

קצת יותר מאופן ספייס: עמדה קבועה (Dedicated Hot Desk)

אם דיברנו קודם על עמדות אופן ספייס אשר מבוססות כמובן על בסיס מקום פנוי, הרי תוכלו למצוא את עצמכם יום אחד עובדים עם הלפטופ על הספה וביום אחר יושבים במקום אחר כי המקום אליו התרגלתם – תפוס.

לכן, עמדה קבועה באופן ספייס זה הפתרון המתאים לכם כנראה. בד״כ, עמדה קבועה יקרה יותר מגישה לאופן ספייס וזולה יותר ממשרד פרטי משלכם. בעמדה הקבועה תוכלו להביא את המסך מחשב מהבית, להשאיר ציוד בעמדה ואם תרצו, גם תוכלו להשאיר את הלפטופ או את המחשב שלכם במתחם במקום שתצטרכו לסחוב אותו יום-יום למתחם.

העמדה הקבועה מתאימה בעיקר לאלו שלא נדרשים לפרטיות במשרד, לא מבצעים שיחות טלפוניות אלא פשוט באים לעבוד ומעדיפים שיהיה להם את המקום הקבוע שלהם, נוחות מירבית ולחסוך בעיקר בעלויות משרד.

spacenter wework sarona tel aviv וויוורק שרונה תל אביב 11
בתמונה: עמדות קבועות באופן ספייס בסניף WeWork שרונה תל אביב

פרטיות ונוחות: משרדים פרטיים להשכרה

משרדים פרטיים להשכרה מבית ווי וורק חוסכים את העלויות היקרות שכרוכות בהשכרת משרדים שממוקמים היטב ושמציעים מענה איכותי. בנוסף, מתחמי ווי וורק מציעים חבילה משתלמת במיוחד ויותר מכך, הם מונעים את הצורך להתחייב לתקופה ארוכה של שנה, פרמטר מהותי במציאות שבה עסקים רבים נסגרים ומשתנים בתדירות גבוהה.

מכאן שמתחמי ווי וורק הצליחו לשנות את התפיסה לגבי משרד – הצליחו למזער עלויות, להעניק מענה עבור חוסר וודאות ואף אין זה יהיה מוגזם לומר שהם מעניקים נקודת התחלה מבטיחה עבור עסקים רבים שמבקשים לפרוץ החוצה, אך נשארים במקום בשל חסמים פסיכולוגים וקשיים כלכליים.

WeWork Derech Menachem Begin Tel Aviv ווי וורק מנחם בגין תל אביב 2
בתמונה: משרדים להשכרה בסניף WeWork מנחם בגין תל אביב
kindpng 4929017
למידע נוסף על סניפי ווי וורק מנציג ספייסנטר השאירו פרטים:

האם מרחבים פתוחים נכונים עבורך?

טעות לחשוב שמרחבי עבודה פתוחים מיועדים רק לעסקים של אדם אחד או לחלופין רק לעסקים של עשרות אנשים, אלא כיום ניתן למצוא מענה ממוקד עבור כל גודל של עסק, כך שניתן למצוא במתחמי ווי וורק הכול מהכול, כולל עסקים שמסתכמים באדם בודד והלפטופ שלו. מכאן שבין אם אתה פרילנסר מתחיל, או חברת סטרטאפ מצליחה, ובין אם העסק הוא בתחום ההייטק או לחלופין בתחום ההוליסטי, הרי שמתחמים מעין אלו מתאימים לכולם – עבור כל מי שיש לו עסק ואין לו מקום מסודר, מרשים, נגיש ומעורר השראה – אם עבור עצמו ואם עבור הלקוחות.

אלו הסיבות שמובילות לתפוסה מלאה בווי וורק

לא מעט לקוחות מעידים שגם אם יש להם בבית פינת עבודה, הם עדיין מעדיפים לשכור מדי חודש מתחם עבודה, ולו כי בבית הם לא מצליחים להיות מרוכזים ובבית קפה הם רק מוציאים כסף ולא באמת יעילים. לעומת זאת, במתחם העבודה הם מגלים מוסר עבודה, מרוויחים מסך השירותים הנגישים ואף זוכים להרשים את הלקוחות, כאשר גם שיחות המסדרון מניעות קדימה – רוקמות קשרים ומעניקות אווירת עבודה ממכרת ומהנה.

ברשת WeWork תקבלו מענה מדויק ומשתלם

בזכות מתחמי העבודה המשותפים השוכרים זוכים בשורת שירותים שבאופן אחר הם לא היו משיגים. מכאן ששירותי מזכירה, מטבחון מאובזר, פינת מנוחה מעוצבת, מיקום מרכזי וחדר ישיבות מרשים מהווים בונוסים מאוד משמעותיים, כך שאם חולמים על מענה מלא (ממזכירה ועל חלב במקרר) ובמקביל לשלם מחיר סמלי, הרי שמתחמי העבודה המרווחים והמאובזרים מעניקים מענה מדויק ומשתלם.

אינטרס משותף

בסופו של דבר יש להבין שמדובר באינטרס משותף. רשת חללי העבודה "ווי וורק" משקיעה המון בכדי לייצר סביבת עבודה מושכת, נוחה, מרכזית ומאובזרת, וזאת מתוך הבנה שככול שהמחיר יהיה יותר משתלם והמענה יותר שלם, כך הלקוחות ימשיכו למלא את המתחמים, והיא תוכל להמשיך לצמוח גם בארץ ולא רק בחו"ל. רוצים לבדוק האם המענה כדאי גם עבורכם? תבחרו מקום ובואו לראות על מה אנחנו מדברים!

WeWork King George 20 ווי וורק ירושלים 4
בתמונה: אופן ספייס בסניף WeWork ירושלים

שאלות ותשובות

לסיכום, תחום חללי העבודה המשותפים הפך להיות אחד התחומים המדוברים ביותר ולא סתם. חברת WeWork הבינה לאן השוק הולך וניצלה את ההזדמנות של יוקר השכירות במשרדים, נכנסה לשוק בסערה כשהיא מציעה חבילה משתלמת במיוחד לבעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד ושינתה את חיי המשרד לנצח.