טרנדים לקראת חללי עבודה בשנת 2020

Depositphotos 235770410 xl 2015
יותר ויותר עצמאים ויזמים מוותרים על משרדים פרטיים ומעדיפים לעבור לדבר הבא – חללי עבודה משותפים המציעים גמישות בלתי מתפשרת לצד מחירים אטרקטיביים ואחידים בסגנון הכל כלול. מתחמי עבודה אלה ממוקמים כמעט בכל עיר מרכזית בארץ, כאשר מרבית חללי העבודה מרוכזים במרכז תל אביב ואפילו בערים נוספות כמו באר שבע, ראשון לציון ובפרברים נוספים. תחרות בתחום נעשתה קשה מאוד, כל חברה המציעה חללי עבודה משותפים מנסה למשוך אליה כמה שיותר חברות ועצמאים, ולכן היא מציעה שפע של פינוקים לצד שמירה על טרנדים מסוימים שימשכו אליהן קהל ספציפי שיכול למצוא את מבוקשו בחללי העבודה. מלבד זאת, חברות אלה מציעות קונצסט שונה של חווית עבודה, החל מסגנון הכל כלול, תחומי עיסוק מסוימים, הרצאות מעשירות, ידידותי לבע"ח ועוד מגוון רב של אפשרויות. אז בואו נראה את הטרנדים הבולטים במתחמי עבודה משותפים שגורמים לעצמאים לוותר על בתי הקפה, או על השכרת משרד פרטי ולעבוד בחלל עבודה מעוצב טיפ טופ עם נוחות בלתי מתפשרת.

חללי עבודה לא רק לפרילנסרים, גם חברות גדולות

אם בעבר חללי עבודה משותפים התאימו רק לפרילנסרים בודדים, או חברות עם 2-5 עובדים, כיום גם חברות עם עשרות עובדים יוכלו למצוא את מבוקשם במתחמים אלה ולקבל פרטיות בלתי מתפשרת. כך למשל WEWORK הנחשבת למעצמה בתחום חללי עבודה מציעה קומות שלמות לחברות גדולות עם תנאים מצוינים, כך שחברות סטארטאפ והייטק המונות עשרות עובדים יוכלו ליהנות מכל מה שיש לחללי עבודה משותפים להציע.

חללי עבודה נישתיים לתחומים מסוימים

אם בעבר חללי העבודה הציעו מקום אחד מרוכז בו יוכלו לעבוד עצמאים מתחומים שונים יחד, כיום אנו רואים יותר מתחמי עבודה נישתיים העוסקים בתחומים מסוימים, כך למשל חלל עבודה לעורכי דין, חלל עבודה למעצבים ואמנים, חלל עבודה לנשים וכו'. היתרון במרחבי עבודה אלה הוא הלוגיסטיקה וההתאמה לסוג הקהל, כך למשל שולחנות גדולים לאדריכלים הזקוקים לעבוד עם דפי שרטוט גדולים, הרצאות ונטוורקינג בנושא העצמה נשית וכך האלה.

מגוון שירותי מיוחדים שאין במשרדים רגילים

כפי שאמרנו, התחרות בשוק קשה, ולכן כל מתחם עבודה מציע את הדבר הבא שיוכל לבדל בינו לבין המתחרים וליצור אווירה חברתית קסומה. כך למשל חללי עבודה ידידותיים לבעלי חיים, אפשרות לשמרטף לילדים קטנים, אפשרות לתן ביס, הטבות לחברי הקהילה, הפי האוור מדליקים, ימי כיף מרוכזים ועד שלל של אפשרויות שבהחלט יבלטו בשנים הקרובות.

שילוב של אופן ספייס ומשרדים פרטיים

בעבר, מתחמי עבודה משותפים היו מזוהים עם הטרנד של אופן ספייס, אולם בתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר חללים אשר מקצים שטחים מסוימים לאופן ספייס ומשלבים גם משרדים פרטיים בגדלים שונים לטובת אלה שמעוניינים בפרטיות. השילוב בין השניים נהדר לחברות מתפתחות הזקוקות להרחיב את המקום לטובת עובדים נוספים, כך שהן יוכלו להתחיל באופן ספייס ולאחר מכן לעבור למשרד פרטי המתאים להם מבחינת הגודל.

עיצובים מפתיעים ופינות "זולה" מדליקות

גם מבחינת עיצובית חללי העבודה הולכים להשתנות, יותר ויותר חללי עבודה מציעים פינות שאנטי מדליקות ואפילו מתחמי משחקים ממש כמו בחברות הייטק גדולות. עובדים יוכלו לגוון בעת עבודתם לרבוץ על פוף נוח ולעבוד להנאתם.