חללי עבודה משותפים בחינם – מי הם והיכן הם נמצאים?

חללי עבודה משותפים הפכו לטרנד לוהט השייך לעולם העסקים המודרני והחדשני. כיום ניתן למצוא בכל רחבי הארץ עשרות חללי עבודה המציעים סטנדרטיים גבוהים לדיירי המתחם. ככל שעובר הזמן, התחרות בשוק נעשית יותר ויותר מורכבת בשל מגוון חללי עבודה משותפים הצצים בקצב מהיר.

לרוב, חברות מבוססות, עסקים קטנים או פרילנסרים מגיעים למתחמים אלה. אך לעיתים ישנם צעירים המתקשים לעמוד בעלויות הגבוהות. לכן הם מחפשים ובצדק חללי עבודה בחינם שיוכלו להעניק להם פינת עבודה חמימה ללא עלות.
נכון שדי קשה למצוא חללים בחינם, הרי חברות ורשתות שכאלה משקיעות כספים רבים על תחזוקה ועיצוב. לכן עשינו עבודת מחקר קטנה ומצאנו כמה חללי עבודה משותפים בחינם הממתינים לצעירים וסטארטאפיסטים בתחילת דרכם המעוניינים לקבל תמיכה, אווירה עסקית ובעיקר מקום קבוע ממנו הם יוכלו לעבוד בנוחות.

הקומה השניה ברמת גן

The Second Floor

כתובת: הרא"ה 9, רמת גן

הקומה השנייה הוא חלל עבודה משותף. אך דומה למרכז צעירים המגיעים לפתח את כישוריהם לכל מטרה. לימודים, העשרת הידע וגם כמובן לעבודה. המתחם שייך לעיריית רמת גן ומספק תנאים נוחים מאוד לצעירים בגילאי 18-35. במתחם קיימות עמדות עבודה מגוונות ואפשרות להתייעץ עם מנטורים ויועצים לגבי פיתוח מיזמים חדשים.
מה יש במתחם? במתחם יש בהחלט תנאים טובים לצעירים וניתן להגיע אליו כדי ללמוד או לעבוד. ישנן פינות עבודה בגדלים שונים, WI-FI חופשי, מטבחון פתוח ומאובזר בשתייה חמה וקרה, סדנאות להעשרת הידע, אווירה צעירה ומהנה.

הקומה השנייה The Second Floor 4

בתמונה: חדר ישיבות בקומה השניה

ורדיאל 17 תל אביב

Vardiel 17

כתובת: ורדיאל 17, תל אביב יפו

ורדיאל 17 הוא חלל עבודה פתוח הנקרא גם 'בית הצעירים של דרום העיר'. המתחם שייך ומופעל על ידי עריית תל אביב והוקם במטרה להעניק לצעירים בית חם בו הם יוכלו לעבוד או ללמוד בנוחות במרחב משותף. האווירה במתחם מהנה מאוד והשהייה במתחם אינה בתשלום. במתחם מתנגנת מוזיקה המעניקה לחלל אווירה של בית קפה שכונתי, דבר המושך את צעירי דרום תל אביב למתחם לשבת להנאתם. המתחם הוא פתוח בסגנון אופן ספייס וכולל חדרי שקט בהם ניתן לשבת בנוחות, או לשבת בחלל הפתוח ולקבל אטמי אוזניים שיסייעו לעבוד או ללמוד גם ברעש שסביב.

בתמונה: גג חלל העבודה של ורדיאל 17, נוח ומזמין לעבוד

האב אילת

EilatHub

כתובת: הבלן 3, אילת

מתחם אילת האב שוכן בעיר הדרומית אילת ומביא רעננות לעיר הנופש החמימה. המתחם הוקם במטרה לסייע ליזמים צעירים ובני נוער ליהנות ממקום בו הם יוכלו לקבל תמיכה ותשתית שתסייע להם להוציא את הרעיונות היצירתיים שלהם לפועל. במתחם יש צוות המשקיע רבות במציאת פתרון טכנולוגיים ליזמי המתחם, כמו גם בבניית תוכניות אסטרטגיות עם ארגונים שמעודדים יוזמה, מנהיגותויצירתיות. למתחם כולם מתקבלים באהבה ואין הגבלת גיל. כל אדם בעל רעיון יזמי מוזמן להגיע ולקבל מעטפת פתרונות. דיירי המתחם ייהנו ממגוון משרדים להשכרה במבחר גדלים, אופן ספייס וחדרי ישיבות.

בתמונה: לאונג' מפנק בהאב אילת

אז להשתמש בחינם או לא?

חללי עבודה משותפים בחינם יכולים להיות פתרון נהדר למי שמחפש לעבוד בחלל בועט ותוסס, אולם חשוב להבין שכדי לקבל את כל הפסיליטיז המושקע של חללי עבודה ברמה גבוהה, תאלצו לשלם מעט, אך עדיין סכום שאפשר לעמוד בו. לדוגמה, ניתן למצוא חללי עבודה משותפים המציעים ישיבה בעמדות אופן ספייס במחיר נוח (סביב 500-1500 שקלים), ועדיין ליהנות ממגוון רב של פינוקים ואווירה עסקית מודרנית.