חללי עבודה טובים לסביבה

היתרונות הסביבתיים של חללי עבודה

כבר תקופה ארוכה שאיכות הסביבה עומדת על הפרק, ותקופה ארוכה שאנשים מבינים שיש בכוחם לשנות ולהשפיע – לגרום לאוויר של מחר להיות יותר נקי, אם לא עבורם אז עבור הילדים.
הרצון לשמור על הסביבה נשמע בכל מקום. לצורך הדוגמה בצבא התחילו להשקיע בפרויקטים "ירוקים". הילדים בגן לומדים מהו מיחזור ומקומות עבודה רבים דוחפים את ההתנהלות היומיומית למקום יותר אפקטיבי וירוק. ולו ברמה של שליחת מייל במקום הדפסת דוחות. פה אנו מבקשים לומר שגם לחללי עבודה משותפים יש מקום לא קטן בתרומה לאיכות הסביבה, כמו השכרת חדרי ישיבות משותפים. מה שגורם לכך שיש פחות ציוד ויותר אנשים שמשתמשים בשירותים משותפים. כך שאם חיפשתם את הסיבה הנוספת שתגרום לחסוך ולהרוויח יותר, אתם מוזמנים להקדיש דקה וחצי ולקרוא את הדברים הבאים.

פקקים? שלום ולא להתראות!

ראשית נציין שכיום ניתן למצוא מתחמי עבודה מעוצבים, איכותיים ושמציעים שק שלם של הטבות בכול מיקום בארץ. עובדה שמאפשרת לאדם שרוצה לעבוד מחוץ לבית אך כן במשרד, למצוא חלל עבודה קרוב. 

אם נוסיף לעובדה זו את המגמה הנוכחית שבה עסקים רבים מכוונים את העובדים לעבוד מהבית (או מכל מקום מועדף). ואף החלו לפתוח מגוון סניפים במתחמי עבודה משותפים (בהתאם למיקומי העובדים). הרי שניתן להבין שלא מעט עובדים שהיו רגילים לבלות כשעה וחצי בכל יום על הכביש, כיום זוכים לעבוד קרוב לבית. מכאן שגם אם מחליטים לקחת את הרכב הפרטי, מהר מאוד מגיעים וחונים.

SPacenter.co .il ביזנס פלייס ירושלים Business Place Jerusalem 3
בתמונה: מתחם עבודה ביזנס פלייס ירושלים עם בניה ירוקה

מיקום המתחמים לצד קווי תחבורה זמינים

עתה נוסיף נתון נוסף למשוואה. מתחמי עבודה משותפים לרוב ממוקמים לצד קווי תחבורה ראשיים וזמינים. אי לכך לא מעט עובדים מחליטים לוותר על התענוג המפוקפק לעמוד בפקקים (או לשלם דלק). אלו פשוט נעזרים בנוחות המרבית שהתחבורה הציבורית מציעה.

מכאן שאם נחבר את שתי העובדות ביחד:
1. עבודה בסמיכות למקום המגורים
2. מתחמי העבודה המשותפים ממוקמים לצד תחנות אוטובוס ורכבות

נמצא שזוכים לשהות פחות זמן על הכביש – הרבה פחות מזהמים את האוויר.

עידן השפע ב-2021

אם הקורונה לימדה אותנו משהו, זה ששפע ומותרות זה טוב ונחמד, אך הגיע הזמן להתכנס ולהיות יותר צנועים. איפה זה פוגש את עולם העסקים? עסקים רבים למדו שגם אם רוצים לשדר ללקוחות הצלחה מסחררת, עדיין אין זה הכרחי להחזיק בקומת משרדים שלמה. היא לא צריכה לכלול חדר ישיבות, מטבח, עמדת מזכירה, חברת אחזקה וכדומה. וממש בנקודה זו מתחמי עבודה משותפים נכנסים לתמונה ועושים חסד עם הסביבה. היכולת לשכור משרדים במתחמים משותפים גם תומכת בסביבה וגם חוסכת רבות.

שנסביר?!!!

השכרת חדרי ישיבות, השכרת אולמות עבור הרצאות, השכרת כיתות לימוד והשכרת משרדים. כל אלו נמצאים בהתאם לגודל הרצוי ומתאפשרים באופן נקודתי ואיכותי בחללי עבודה משותפים. מכאן שאין צורך לשלם ארנונה על חלל גדול שמנוצל רק אחת לשבוע. אין צורך לשכור באופן פרטני מזכירה או שירותי ניקיון. באופן כללי ניתן להשיג כל זאת, אך לחלוק מגוון שירותים עם עסקים נוספים, כך שמשלמים רק על מה שבאמת נחוץ.

כך למשל אם יש צורך אחת לשבועיים לכנס ישיבה או לשבת עם לקוח לצד כוס קפה בפינה מעוצבת ונעימה, ניתן לעשות זאת בקלות. במקביל לשלם ולזהם הרבה פחות. מכאן שהרבה פחות אנרגיה מושקעת בבנייה של משרדים פרטיים. הרבה פחות שליחים נמצאים בדרכם כדי להגיע למגוון כתובות מפוזרות. הרבה פחות מכשירי חשמל נרכשים, הרבה פחות ציוד משרדי נדרש וכדומה.

בואו נחסוך במילים - שורה לסיכום!

מכאן שאם נסכם, נציין שבאמצעות חללי עבודה משותפים העבודה לא רק הרבה יותר נוחה, זמינה וחסכונית באופן שוטף, אלא היא גם הרבה יותר מתחשבת בסביבה. צורכת הרבה פחות משאבים, ממזערת תנועה בכבישים וחוסכת ברכישת ציוד, כאשר כל זאת מבלי לפגוע לרגע באיכות העבודה. נקודה אחרונה למחשבה ירוקה? היו בטוחים שהלקוחות של היום מעריכים הרבה יותר עסקים שנחשבים ירוקים!