חוזרים לשגרה – איך חללי עבודה בתל אביב נהיו הדבר החם הבא?

מיתוג מעל הכל

יש לומר שעוד לפני "עידן הקורונה" חללי עבודה משותפים החלו לתפוס תאוצה כיום לאחר שהעבודה מהבית נהייתה עניין של שגרה, הקונספט המוצלח רק ממשיך להתרחב. עסקים מעריכים את העובדה שאין צורך להתחייב לשכירות ארוכת טווח. המענה גורם לעסקים להעריך את העובדה שמראש יודעים מה יהיו ההוצאות החודשיות (כולל חשמל, מים, שכירות..). עסקים מעריכים את העובדה שהם נמצאים בסביבה מפרה ומניעה. אנשים מעריכים את העובדה שהם זוכים לבחור במדויק את מאפייני המתחם (כולל מיקום, גודל ועיצוב). באופן כללי עסקים רבים מעריכים את העובדה שהם זוכים לשלם מחירים מאוד נוחים ולקבל תמורה מלאה. פה ניגש להסביר כיצד אותם מתחמי עבודה התכנסו בהמוניהם בעיר המרכזית תל אביב.

שנקפוץ כמה חודשים קדימה?

כיום כאשר החיסונים כבר כאן, אפשר לחזור להאמין באותה שגרה אהובה. בשגרה שכוללת תרבות, חינוך פרונטלי ועבודה לצד קולגות (ולא לצד הילדים הפרטיים שמנסים להתרכז בשיעורי הזום). כמו כן, אם נקפוץ כמה חודשים קדימה, נמצא ששלל עסקים וחברות יבחרו לשנות כיוון. יותר ויותר יזנחו את המשרדים הסטנדרטים ויעברו למתחמי עבודה משותפים. וממש כפי שניתן למצוא ריכוז אדיר של משרדים בעיר, כך גם ניתן למצוא ריכוז גדול של חללי עבודה בתל אביב. הרעיון הוא שאין זה משנה אם מדובר במשרד קונבנציונלי או במתחם עבודה. כיוון שמבחינת מיקום, העיר ת"א מאז ומתמיד היוותה מוקד עסקים מנצח.

עבודה בתוך חללי עבודה בתל אביב - לא עבור כל אחד

מראש נציין שאין זה נכון עבור כל עסק לעבוד מתוך חללי עבודה בת"א. וזאת כי גם אם מדובר במתחם עבודה משותף שהעלויות שלו יחסית זולות, עדיין אם נשווה בין שני מתחמי עבודה שמציעים אותה רמה, רק שהאחד ממוקם בעיר ת"א והשני בעיר פחות מרכזית. רוב הסיכויים שהעלויות בת"א יהיו יותר גבוהות. אז כן, בת"א הכול מעט יותר יקר. אך עדיין ניתן למצוא בה את הריכוז הגדול ביותר של מתחמי עבודה משותפים. כיצד ניתן להסביר זאת? בשורה התחתונה מאוד תלוי מהו הערך המוסף שהעיר מציעה. ופה נמצא שהעיר ת"א יודעת להציע קרבה אידאלית למגוון אזורים בארץ (יתרון חשוב כאשר מעסיקים עובדים מחוץ לעיר). העיר וסביבתה המידית יודעת לספק כוח עבודה איכותי בתחומי ההייטק, המדיה ובמגוון תחומים משיקים. ת"א משדרת מגוון תכונות שמשרתות כראוי את המוטיב העסקי (דינאמיות, עכשוויות, קידמה, יוקרה). וכמובן, הלקוחות אוהבים להגיע לעיר הגדולה.

LABS Tel Aviv לאבס תל אביב חדר ישיבות ספייסנטר 18
בתמונה: חדר ישיבות במתחם העבודה לאבס, מקל על רכישת ציוד והתעסקות נוספת

כשהביקוש מטורף המענה מקיף - כך צמחו חללי עבודה בתל אביב

אז אם ננסה להבין כיצד מתחמי עבודה בת"א נהיו כה פופולאריים, נגיע למסקנה הבאה: ת"א תמיד הייתה עיר שמושכת אליה כמו מגנט ענקי כל מה שנכון, עסקי וכלכלי. באותה נשימה כל מה שחושב מחוץ לקופסה וכל מה שעכשווי ופורץ דרך. לאור כל זאת זה רק הגיוני שהביקוש יהיה גדול, וכידוע, ברגע שהביקוש קיים נולד מענה, ובמקרה זה מדובר במענה איכותי ומגוון במיוחד.

יוזמות נדל"ניות לצד הזדמנויות עסקיות

לאור הדברים, ניתן להסיק שמתחמי עבודה משותפים אט אט גוברים על אותם משרדים רגילים, כך שאם קראתם חדשות אודות מגוון עסקאות שנוגעות למתחמי עבודה משותפים בעיר, דעו שאין זו הייתה ידיעה חד פעמית, אלא גם כיום ממשיכות להתעורר יוזמות נדל"ניות שמבקשות לרכב על הגל, ולא רק בת"א, אלא בכול הארץ, כך שאם אתם עסק, חברה, עמותה, סטארט-אפ או עצמאיים, טוב לדעת שהאפשרות מחכה. מה עתה? רק נותר למצוא את המתחם המועדף. בחירה קשה? ראשית תבינו מה מחפשים ולאחר מכן תגלו שרוב המתחמים מראש מקוטלגים בהתאם לאופי העסק והמטרה. שיהיה בהצלחה!