כל מה שרציתם לדעת על חלל עבודה ולא העזתם לשאול

חללי עבודה משותפים הם טרנד לוהט בשנים האחרונות. נראה שמאות בעלי עסקים ופרילנסרים גילו את הפוטנציאל העצום שלהם. ולכן לא פלא שצצים עוד ועוד חללי עבודה משותפים מהצפון ועד הדרום. למעשה, במקום לחפש משרדים להשכרה, פשוט מחפשים חלל עבודה המציע משרדים פרטיים או לשבת באופן ספייס וליהנות ממגוון פינוקים סביב.

אם גם אתם מתלבטים בין משרד להשכרה לבין חלל עבודה משותף, הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם! עשינו לכם קצת סדר, ענינו על שאלות שוודאי מציפות אתכם לא מעט. וכמובן לשאלה החשובה ביותר – מה אתם מקבלים בתמורה לכסף שלכם.
שנתחיל?

מהן האופציות המוצעות לנו בחלל עבודה משותף?

רבים שואלים מהן האופציות העומדות לרשותם, אז תרשו לנו לציין שחללי עבודה מאוד גמישים מבחינת מקומות ישיבה ואפרוריות. לכן הוא מתאים לכולם, החל מפרילנסר בודד ועד חברה המונה 10-20 עובדים ואף יותר.

אופציות ההשכרה העיקריות של חלל עבודה משותף הן:

עמדה במתחם האופן ספייס – עמדת אופן ספייס כשמה כן היא. עמדת עבודה שיכולה להיות קבועה או דינמית בחלל פתוח עם אנשים נוספים. למעשה, אתם מביאים איתכם מחשב או כל דבר אחר הנחוץ לעבודה. שכירות העמדה מאפשרת חיבור לאינטרנט, חשמל ועמדות שונות ומפנקות. ישנן עמדות שכאלה במקומות רועשים. כלומר בכניסה ויש עמדות שקטות שיכולות להקל על אנשים הזקוקים לשקט בעת עבודתם.

WeWork Hazerem Tel Aviv ווי וורק הזרם תל אביב 3
אופן ספייס בווי-וורק הזרם

משרד פרטי – משרד פרטי הוא קלאסי לאנשים המעוניינים לעבוד בשקט, לבד או עם מספר אנשים. המשרדים המוצעים יהיו קטנים ביחס למשרדים רגילים, אך אם תרצו משרד גדול? תוכלו לקחת משרד המיועד לשניים או שלוש. ניתן להביא שולחן גדול ואפילו לעצב פינת ישיבה או להוסיף כורסה או ספה. בדרך זו תוכלו ליהנות גם מכל מה שיש סביב כמו הפי האוור, חדרי ישיבות ועוד.

חדרי ישיבות – ניתן לומר שחדרי ישיבות הם הפינוק האמיתי בחדרי עבודה משותפים. מכיוון שכמעט בכל חלל עבודה תמצאו כמה חדרים כאלה בגדלים שונים. בחדרי הישיבות תוכלו למצוא אבזור רב כמו מקרן, מסך, לוח ועוד. ברוב חלל העבודה המשותפים חדרי הישיבות הם ללא תשלום או בתשלום סמלי לדיירי המתחם.  ניתן גם להשכיר אותם בתשלום במידה ומדובר באנשים שאינם שייכים למתחם ומעוניינים בפגישה עסקית במקום מכובד.

מה קורה מבחינת תשלום בחללי עבודה?

ברוב חללי העבודה המשותפים התשלום הוא חודשי וללא התחייבות. אולם, ישנם חללי עבודה שיעדיפו שוכרים לטווח ארוך, ולכן ידרשו תקופת התחייבות לשנה, או יעניקו הנחה לשוכרים. במיוחד לשוכרים שמוכנים להתחייב לשנה ומעלה (אם תרצו לעזוב לפני תוותרו על ההנחה). אולם, חשוב להבין שמודל התשלום ברוב המשרדים גמיש מאוד והוא כולל תשלום חודשי קבוע שאינו משתנה.

האם התשלום החודשי כולל הכל בחללי עבודה?

בהחלט כן! חללי עבודה משותפים בנויים בקונספט של "הכל כלול" ממש כמו במלונות ביוון. תמורת תשלום חודשי קבוע תוכלו ליהנות ממגוון רב של פינוקים ושירותים משלימים במשרד. למעשה, התשלום כולל ארנונה, חשמל, מים, קפה, אחזקה וניקיון, שירותי הדפסה, שירותי מזכירות ועוד.

קצת על הפעילויות בחללי עבודה משותפים

כל חלל עבודה המכבד את עצמו מציע מגוון רב של פעילויות לדיירי המתחם, גם לצורך העשרת הידע שלהם וגם לצורך שיתופי פעולה עסקיים. תוכלו למצוא לדוגמה קורסים ייחודיים, הרצאות מרתקות, נטוורקינג ועוד. פעילויות אלה לרוב יהיו ללא עלות לחברי המתחם ולעיתים ניתן גם להזמין חברים או קולגות שיעשירו יחד איתם את הידע.
SOK Tel Aviv סוק תל אביב ספייסנטר 3
משרד ל-6 בסוק, תל אביב

הפינוקים בחללי עבודה משותפים באמת שווים?

בהחלט כן! הפינוקים הם גולת הכותרת בחלל עבודה משותפים ומעניקים תחושה שכל דיירי המתחם עובדים יחד בחברה אחת גדולה. לפחות פעם בשבוע מתקיים הפי האוור עם שלל פינוקים, מקיימים הרמות כוסית לפני החגים, מחלקים מתנות קטנות לחגים ועוד ועוד.

האם ניתן לבצע שיתופי פעולה עסקיים בחלל עבודה משותף?

מכיוון שבחללי עבודה משותפים יושבים פרילנסרים וחברות מתחומים שונים. באופן טבעי נוצרים שיתופי פעולה פוריים המובילים להגדלה ברווחים. לא פעם אנשים או בעלי חברות שעברו למתחמים עבודה משותפים דיווחו על עלייה משמעותית בהיקף ההכנסות שלהם. כמובן שניתן גם להתייעץ זה עם זה תוך הפריה הדדית. לדוגמה, חברה לבניית אתרים במתחם, תבצע שיתוף פעולה עם יועץ עסקי שיוכל להפנות אליה לקוחות וההפך.

האם לא קשה לעבוד בעמדות אופן ספייס רועשות?

עמדות אופן ספייס מתאימות לאנשים שרגילים לעבוד במקום רועש כמו בתי קפה, ומחפשים לשבת במקום קבוע. חשוב להבין שישנם סוגים שונים של מתחמי אופן ספייס המשתנים מחלל עבודה אחד לשני. ישנם מתחמים רועשים יחסית הממוקמים בסמוך ללאונג' או למטבח, ואז יהיה מעט רעש שניתן לפתור עם אוזניות. אופציה נוספת היא מתחמים פתוחים שקטים, שיכולים להיות בחלל אחד גדול או בפינה שקטה במתחם. כמובן שתמיד אפשר לעבור למשרד פרטי במידה ורועש לכם מידי.

האם המשרדים בחללי העבודה קטנים?

לא תמיד. ישנם גדלים שונים של משרדים, חלקם קטנים מאוד וחלקם גדולים. לרוב, המשרדים בחללי העבודה מתומחרים לפי כמות המקומות שיש במשרד, ולכן אם תרצו משרד גדול יותר תוכלו לקחת משרד ל -2 ולהפוך אותו למשרד לאחד ולקבל משרד מרווח יותר. הכל עניין של תקציב אישי.
httpswww.spacenter.co .il ריגס כפר סבא Regus Kfar Saba 4
חדר ישיבות ל-20 אנשים בריג'ס כפר סבא

ניתן לארח אורחים או חברים בחלל עבודה משותף?

וודאי! ברוב חללי העבודה המשותפים קיימים פינות ישיבה מגוונות הפרוסות ברחבי המתחם, בהן ניתן לשבת בנוחות עם חברים או אורחים. לדוגמה, ניתן לשבת במתחמי לאונג' המאובזרים בפינות ישיבה וספות, בחדרי ישיבות, בחדרי פופים, בוטים אישיים, מתחמי לובי ועוד.

לסיכום, לא בכדי חללי עבודה משותפים נעשו טרנד לוהט המאפשר לנו ליהנות מסביבה עסקית מושלמת, לצד אווירה חמימה של קהילה חברית. כל אלה גורמים לנו לעבוד בדרך המקובלת בעולם העסקי החדש וליהנות משלל פינוקים השמורים רק לדיירי מתחמים אלה.