איך להתכונן לפגישה עם משקיע?

על מנת לעמוד ביעדים אסטרטגיים של חברת סטארט אפ, במיוחד בתחילת דרכה, עליה להצליח לגייס כסף, ובמהירות. החשיבות של הכנה לפגישה עם משקיע היא עצומה. במאמר הבא נתייחס למספר טיפים מנצחים בנושא החל מהדברים הפשוטים כמו השכרת חדר ישיבות ועד לחיצת היד בסוף. מכיוון ששמנו לב שיזמים רבים יכולים להגיע לפגישות עם משקיעים פוטנציאליים מלאי אנרגיה. אבל! המצגת שלהם לא מדויקת, המראה שלהם לא מסודר, בחירת המקום בו בחרו לכנס את הפגישה לא הכי מקצועי, וחבל. אלו תחומים שבהחלט ניתן לשפר והם יכולים לעשות את כל ההבדל בין משקיע שיבחר בכם, לבין משקיע שלא.

התוכן שלכם עובר טוב יותר כשהסביבה מרשימה - חדר ישיבות יסייע בזה

כל מצגת מציגה אסטרטגיה עסקית מסוימת וחשוב שתוכן המצגת יהיה בנוי באופן הגיוני וחכם. חשוב שהמצגת תתייחס לסקירת החברה. המוצר, השירותים, התחרות, הבידול, מודל עסקי, שימוש בכספי ההשקעה, מודל אקזיט ומכיבים נוספים. חשוב להבין שהינכם מבקשים ממישהו להשקיע כסף בחברה שלכם ואין לו ממש מושג מי אתם. עליכם לעשות זאת קצר, מעניין וקולע.

דבר נוסף, חשוב להתאים את המצגת למשקיע כמה שיותר. מיהו המשקיע? מה מעניין אותו? באילו חברות הוא השקיע? מה ניתן ללמוד עליו מהאינטרנט? במה הוא מאמין ומה הוא פוסל? חשוב שתכינו שיעורי בית מקיפים ותשקיעו זמן בלמידה אודות המשקיע הפוטנציאלי שלכם, זה יכול לסייע. חשוב להשקיע במסרים שמדברים למשקיע. אגב, יש לכם אפשרות להדגים את המוצר או השירות בתחומים אותם מכיר המשקיע היטב? יש סיכוי טוב יותר שהוא יוכל לחבור לרעיון שאתם מציגים.

SPacenter.co .il בריין אמבסי Brain Embassy 10
חדר ישיבות שיעזור לכם להפגין רצינות, חלל עבודה בריין אמביסי תל אביב

שפת גוף ואינטונציה במצגת

חשוב ליצור קשר עין עם האנשים שלהם אתם מציגים, לזוז ולהיראות חיים, אך כמובן לא תזזיתיים. חשוב להיות דינאמיים ולשדר חיוניות באמצעות המצגת. המשקיע הפוטנציאלי יודע כי בעתיד אתה תציג מצגת מול שותפים עסקיים ולקוחות, הוא רוצה להיות בטוח שאתה יודע איך לעשות זאת בהצלחה.

מיקום הפגישה

ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת בתחום הזה היא השכרת חדר ישיבות לצורך הפגישה עם המשקיע. חדרי ישיבות במתחמי עבודה משותפים משדרים איכות, רמה גבוהה, הבנה שיש להשקיע, וכמובן שהם מכילים את כל הפינוקים מסביב כגון שתייה חמה וקרה, ואירוח של חלל העבודה המשותף.

השכרת חדר ישיבות משדרת למשקיע הפוטנציאלי שאתם רציניים, אתם מוכנים להשקיע כסף בשכירות המשרד. חשוב מאוד לשכור את החדר לפחות שעה לפני כן, לבדוק את כל החיבורים, לוודא שהמצגת עובדת היטב, להכין שתייה קרה ולהכין את המקום שייראה סופר מקצועי וסופר מדויק.

לבוש

בואו נודה, אנחנו לא מדינה שמקפידה יותר מדי על לבוש מחויט, אולם יזם שמגיע לפגישה עם משקיע בג'ינס, ויזם שמגיע בחליפה מחויטת, בוודאי לא יכולים לשדר את אותו הדבר, נכון? אל תזלזלו בלבוש, יש לו חשיבות לא מבוטלת בכל הנוגע לרושם הראשוני מול המשקיע.