איך יוצרים נטוורקינג בחלל עבודה משותף?

חללי עבודה משותפים הם ממזמן לא עוד מקום עבודה סטנדרטי, אלא מקום בו עסקים נפגשים יחד גם כדי לעבוד. אך בעיקר גם לייצר נטוורקינג ושיתופי פעולה. הטרנד של חללי עבודה משותפים כבשו את העולם העסקי והביאו בשורה חדשנים ליזמים, סטארטאפיסטים, פרילנסרים וחברות קטנות. בו הם יוכלו לקבל את כל מה שהם זקוקים לו כדי לעבוד בצורה נוחה כמו שירותי אינטרנט מהיר, פינות קפה, חדרי ישיבות מעוצבים, מטבח מאובזר, שירותי ניקיון, שירותי הדפסה, שירותי דואר, כתובת קבועה ועוד. כדי לייצר נטוורקינג, כבר אין צורך לפנות לקבוצות עסקיות מותאמות. משום שניתן לבצע נטוורקינג בחלל עבודה משותף בקלות. אך כאמור יש לבצע זאת בצורה חכמה ולא מתנפלת, על מנת לייעל קשרים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר.

אז בואו נראה כיצד עושים זאת בצורה חכמה. שנתחיל?

נעים להכיר, כן פשוט הציגו את עצמכם

הדרך הטובה ביותר להכיר אנשים ולהתחיל בנטוורקינג בחלל עבודה משותף היא פשוט להציג את עצמכם. את האנשים תוכלו לפגוש בפינת הקפה, במטבח, בפינת עישון ובמתחם המשותף. החוכמה היא לפנות לאנשים ולייצר חברויות. תוכלו גם לגשש ולשאול אנשים שהכרתם האם קיימות חברות בתחום מסוים איתן תרצו לשתף פעולה. כך למשל אם הנכם עוסקים בבניית אתרים, בררו אם קיימים יועצים עסקיים שיוכלו להציע ללקוחות שלהם שירותי בניית אתר ויחד ליצור שיתוף פעולה נהדר לשני הצדדים. אין ספק שהצגה עצמית יכולה לסייע לכם לשבור את הקרח ולהתחיל לייצר חברות במתחם העבודה.

צאו לארוחות צהרים משותפות

בדרך כלל, אנשים יוצאים יחד לאכול ארוחת צהרים במסעדות הנמצאות סביב חלל העבודה. תוכלו להציע לחברי המתחם לצאת יחד לארוחה וכך לייצר קשרים עסקיים. זכרו, אף פעם לא ניתן לדעת מהיכן יגיע שיתוף הפעולה, בין אם מדובר על שיתוף ישיר עם מישהו במתחם או עם חבר של חבר שבדיוק זקוק לשירות שלכם.

עמדה באופן ספייס אי האוס תל אביב ehouse tel aviv
תמיד יהיה נטוורקינג במטבח חלל העבודה

בקשו להעביר הרצאה במתחם

כיום מתחמי עבודה משותפים מעודדים שיתופי פעולה ויוצרים חיי קהילה הכוללים בין היתר הרצאות ומפגשים עסקיים התורמים לאווירה ולהעצמת העסקים במתחם.
פעמים רבות הם מיצרים קהילה על ידי הרצאות חיצוניות, כאשר הם יעדיפו לקיים הרצאות בהשתתפות חברי הקהילה. תוכלו לפנות למנהל המתחם ולהציע לו להעביר הרצאה לעובדי המתחם בחדר הרצאות, חלל אירועים משותף או בלאונג' המתחם וכך למעשה לאפשר לכולם להכיר את העסק שלכם. לדוגמה, אם יש ברשותכם חברת סטארטאפ, תוכלו לערוך הרצאה ולספר את הסיפור האישי שלכם, או אם יש ברשותכם חברה לייעוץ עסקי, תוכלו לתת טיפים לניהול העסק וכך לייצר באזז במתחם.

הנחות והטבות לחברי הקהילה

כדי לגרום לחברי הקהילה להתעניין בשירותים או במוצרים שלכם, הציעו להם הטבות ייחודיות, אותן תוכלו להציג בהרצאות או במפגשים של חברי הקהילה. כך למשל תוכלו להציע פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום במקרה של ייעוץ עסקי או פיננסי, 10% הנחה לחברי הקהילה בלבד ועוד.

הקפידו להתייצב בכל מפגש או הפי האוור

בחללי עבודה משותפים מרבים לגבש את חברי הקהילה והעובדים במתחם, ולכן מקיימים מפגשים רבים כמו הפי האוור, ארוחות חג, פינוקים וכו'. הקפידו להגיע לכל מפגש שכזה ולייצר שיחות עם חברי המתחם. זכרו, כל אדם יכול להיות לקוח פוטנציאל, או מקור להגעת ליד חם עבור העסק שלכם.