אורח חיים בריא כעצמאי בחלל עבודה

לא כולנו מודעים לכך, אך אם בעבודה צמודת שולחן חשוב שנשמור על כמה הרגלים בריאים וטובים, אשר שומרים על החיוניות שלנו, הרי שבעבודה בסגנון של חלל עבודה משותף, ישנם עוד כמה מרכיבים שיש לקחת בחשבון. במאמר הבא תוכלו לקבל טיפים חשובים ומשמעותיים כיצד לשמור על אורח חיים בריא, גם כאשר עובדים במתחם עבודה משותף.

ישיבה נכונה

מרבית חללי העבודה המשותפים מודעים לחשיבות של כסאות איכותיים וברמה גבוהה עבור חבריהם. חשוב שגם אתם תהיו מודעים לכך, ולא תתפשרו בנושא. תסכימו איתנו שאם בין 8-10 שעות ביום (בממוצע) אתם עשויים למצוא עצמכם יושבים בכסא, כדאי שזו תהיה ישיבה נכונה, זקופה. חשוב שהשולחנות יהיו מספיק גדולים ורחבים, על מנת שזרועותיכם לא תהיינה שמוטות באוויר, אלא מונחות על השולחן.

פעילות גופנית

מצאתם מתחם עבודה משותף שמוצא חן בעיניכם? נהדר! חשוב לברר אילו פעילויות גופניות הוא מציע. חלק מהמקומות מציעים חדרי כושר, חלקם מציעים חוגי יוגה, פילאטיס ופעילויות נוספות. למה זה כל כך חשוב? אם כבר בחרתם במקום כגון חלל עבודה משותף לעבוד בו, ולא בבית, מומלץ ליהנות מההטבות שהמקום מציע, על אחת כמה וכמה – פעילות גופנית. חשוב להבין כי כאשר הגוף נמצא פחות או יותר באותה תנוחה כל היום, ולא זז יותר מדי, זה משפיע על השרירים, על הגמישות ועל היכולת שלנו להישאר בכושר ובחיוניות.

במידה והמקום בו בחרתם אינו מציע אף פעילות גופנית, הנה הסוד שלנו בשבילכם: אחת לשעה, קומו מהכסא לחמש דקות. לא יותר, פשוט, נכון? נשמע ככה, בפועל, אנו יכולים למצוא את עצמנו שלוש וארבע שעות לא קמים מהכסא. אם אחת לשעה תוכלו לקום מהכסא ולחלץ עצמות למשך חמש דקות, זה מאוד יעזור לשמור על מידה מינימאלית של כושר וחיוניות. ההמלצה היא למצוא מסגרת מסודרת יותר בחלל העבודה בו אתם עובדים.

שתיית מים

איזה כיף שאיזור המטבח של מתחמי עבודה משותפים תמיד כל כך פופולארי ומאיר פנים, נצלו זאת על מנת לשתות מים. אנחנו לא שותים מספיק מים. לא קפה, לא תה, לא בירה, שתו מים. אם תקפידו לשתות לפחות שני ליטר ביום, אנו מבטיחים לכם שתרגישו ותהיו הרבה יותר בריאים.

אוויר צח

העבודה במקום בו יש חללי עבודה משותפים היא עבודה במקום סגור וממוזג, בקיץ וגם בחורף. אנו לא מודעים לכך פעמים רבות, אך לנשימת אוויר צח יש משמעות רבה על בריאות וחיוניות גופינו. עשו לעצמכם הרגל לצאת החוצה למרפסת, לחצר, לפחות שלוש פעמים ביום. אם יש לכם אפשרות לאכול בשטח פתוח את ארוחת הצהריים, מצוין. אם יש לכם אפשרות לצאת החוצה בסיבוב של חמש הדקות שאתם עושים אחת לשעה, גם זה נהדר. לצאת החוצה ולנשום, זה חשוב מאוד כשעובדים במקום סגור כמו חלל עבודה משותף.

ויטמינים ותוספים טבעיים

מה לעשות, אנחנו חיים בעידן בו הכל מהיר, נגיש ולא תמיד בריא, את זה כולנו יודעים. מה שאנו כן יכולים להמליץ הוא על ויטמינים ותוספים טבעיים אשר יכולים לחזק את הגוף ואת המערכת החיסונית. חשוב לזכור כי בעונת החורף למשל, כמות המחלות וההדבקות גבוהה יותר, וכאשר עובדים במקום סגור כמו חללי עבודה משותפים, זה יכול בהחלט להשפיע גם עלינו. אל תהססו לקחת ויטמינים, תוספים טבעיים, פרוביוטיקה וכל מה שמתאים לכם, על מנת לשמור על מערכת חיסונית איתנה. 

אם אתם עובדים באופן ספייס ויש לכם אפשרות לעבור מקום לאיזור מבודד יותר בחורף, אנו ממליצים על כך. אתם לא רוצים להידבק, נכון?

חשוב לזכור גם לגבי הידבקות במחלות בחורף, לשמור על היגיינה במטבח, לשטוף כלים היטב ולא להעביר כוסות מאחד לשני, על מנת למנוע הדבקות.

אורח חיים בריא בחלל עבודה משותף

אם ניקח את כל ההמלצות שלנו, זה נראה בערך ככה: אתם מגיעים לעבודה הנהדרת שלכם, במתחם העבודה המשותף, מוודאים שהכסא יציב, איכותי, נוח, ושומר על יציבה. מתחילים לעבוד, לא לפני ששמתם לעצמכם שעון בכל שעה, שיזכיר לכם לקום מהכסא לחמש דקות. בהפסקות הללו כדאי לצאת החוצה, לנשום אוויר צח, וגם לשתות כוס מים בהלוך או בחזור.

לאחר מספר שעות של עבודה, מומלץ לעשות הפסקה ארוכה יותר לפעילות גופנית רצינית יותר, בשאיפה שמתחם העבודה שלכם מספק חדר כושר או חוג כלשהו מעולם הפעילות הגופנית. גם במקרה הזה, זיכרו לשתות לפני ואחרי.

לא הזכרנו את נושא האוכל, כיוון שהוא לא מיוחד לתחום של חללי עבודה משותפים. מה שחשוב תמיד הוא להשתדל לאכול אוכל מזין, בריא, שממלא אותנו ולא רק את הבטן שלנו. אוכל שלא גורם לנו להיות רעבים שוב לאחר שעה. מומלץ לאכול פירות וכל מיני תמריצים עתירים באנרגיה במהלך היום, רק זיכרו לשרוף את הקלוריות הללו בהליכה, אחרת, הן לא הולכות לשום מקום.

סגירת תפריט